Εφαρμογή κι αξιολόγηση του λογισμικού 2DrawChemQuiz για την εξάσκηση μαθητών στη χρήση οπτικών και αναλυτικών στρατηγικών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2925095 165 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της Χημείας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-19
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Φεϊζίδου Στυλιανή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
1.Μιχαήλ Π. Σιγάλας, Καθηγητής ΑΠΘ
2.Θωμάς Μαυρομούστακος, Καθηγητής Τμήμα Χημείας ΕΚΠΑ
3.Αθανάσιος Χρυσανθόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Χημείας ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εφαρμογή κι αξιολόγηση του λογισμικού 2DrawChemQuiz για την εξάσκηση μαθητών στη χρήση οπτικών και αναλυτικών στρατηγικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εφαρμογή κι αξιολόγηση του λογισμικού 2DrawChemQuiz για την εξάσκηση μαθητών στη χρήση οπτικών και αναλυτικών στρατηγικών
Περίληψη:
Η παρούσα διατριβή αφορά στην αξιολόγηση του λογισμικού 2DrawChemQuiz, ως προς την επίδραση που έχει η εξάσκηση με αυτό στην μετάβαση των μαθητών από τη χρήση οπτικών στρατηγικών στη χρήση αναλυτικών στρατηγικών κατά την επίλυση προβλημάτων Οργανικής Χημείας. Τo δείγμα συγκροτήθηκε από 119 μαθητές από 4 δημόσια λύκεια της Αττικής, χωρισμένα σε 3 ισοδύναμες ομάδες. Η πειραματική ομάδα Ο εξασκήθηκε στο 1ο ερωτηματολόγιο του λογισμικού 2DrawChemQuiz, το οποίο περιέχει προβλήματα που μπορούν να επιλυθούν σωστά και με την εφαρμογή οπτικών στρατηγικών και ζητά από τους μαθητές να εφαρμόσουν τέτοιες στρατηγικές. Η πειραματική ομάδα Α εξασκήθηκε στο 2ο ερωτηματολόγιο του 2DrawChemQuiz, που περιέχει προβλήματα που μπορούν να επιλυθούν σωστά μόνο με την εφαρμογή αναλυτικών στρατηγικών. Η ομάδα ελέγχου Ε δε συμμετείχε στην εξάσκηση. Για τον έλεγχο των επιδόσεων των μαθητών πριν και μετά την εξάσκηση χορηγήθηκε το εργαλείο VACT (Visual Analytic Chemistry Task) σε όλες τις ομάδες (ή στους μαθητές όλων των ομάδων). Αυτό το εργαλείο επιτρέπει την απευθείας ανίχνευση της μετάβασης από τη χρήση οπτικών στην υιοθέτηση αναλυτικών στρατηγικών. Για τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων του VACT πριν και μετά την εξάσκηση εφαρμόστηκε Μονοπαραγοντική Πολυμεταβλητή Ανάλυση Διακύμανσης MANOVA επαναλαμβανόμενων μετρήσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στα ερωτήματα που επιλύονται με οπτικές στρατηγικές όλες οι ομάδες είχαν υψηλές επιδόσεις. Αντίθετα, στα ερωτήματα που για τη λύση τους απαιτείται η εφαρμογή αναλυτικών στρατηγικών παρατηρήθηκαν χαμηλές επιδόσεις σε όλες τις ομάδες. Τα αποτελέσματα αυτά είναι σε συνέπεια με τη βιβλιογραφία. Επίσης, δεν παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση στην επίδοση των μαθητών μετά την εξάσκηση με το λογισμικό. Συμπερασματικά, η μετάβαση των μαθητών από την χρήση οπτικών στην υιοθέτηση αναλυτικών στρατηγικών δεν επετεύχθη μετά την εξάσκηση τους στο λογισμικό 2DrawChemQuiz.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
λογισμικό 2DrawChemQuiz, VACT, οπτικές στρατηγικές, αναλυτικές στρατηγικές
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
49
Αριθμός σελίδων:
83
Διπλ ωματική Φεϊζίδου.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο