Αξιοποίηση της ενσυναισθητικής - βιωματικής προσέγγισης στο μάθημα της Μελέτης του Περιβάλλοντος: Μελέτη περίπτωσης στη Γ΄Δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2926154 157 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα Σπουδών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-25
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κοσμοπούλου Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Βρεττός, Ομότιμος Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής,Π.Τ.Δ.Ε, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Βασίλειος Πανταζής,Καθηγητής,Π.Τ.Π.Ε.,Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιοποίηση της ενσυναισθητικής - βιωματικής προσέγγισης στο μάθημα της Μελέτης του Περιβάλλοντος: Μελέτη περίπτωσης στη Γ΄Δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιοποίηση της ενσυναισθητικής βιωματικής προσέγγισης στο μάθημα της Μελέτης του Περιβάλλοντος: Μελέτη περίπτωσης στη Γ΄Δημοτικού
Περίληψη:
Σκοπός της έρευνας της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει εάν και κατά πόσο η ενσυναισθητική – βιωματική προσέγγιση διαμέσου των ανάλογων τεχνικών παράγει ποιοτικά αποτελέσματα μάθησης κατά την εφαρμογή της στην εκπαιδευτική διαδικασία συγκρινόμενη με τις μεθόδους που συνήθως εφαρμόζονται στη σχολική τάξη. Η έρευνα επικεντρώνεται στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος ,αξιοποιώντας μελέτη περίπτωσης στην Τρίτη δημοτικού.
Ως κύρια ερευνητική μέθοδος χρησιμοποιήθηκε η συστηματική παρατήρηση που ενδείκνυται για τη μελέτη πολύπλοκων διεργασιών όπως είναι οι πραγματικές συνθήκες του περιβάλλοντος της σχολικής τάξης. Συμπληρωματικά χρησιμοποιήθηκε η τεχνική της ημιδομημένης συνέντευξης που παραχώρησαν μετά το τέλος της διαδικασίας οι παρατηρητές.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε μαθητές τριών τμημάτων της τρίτης Δημοτικού. Από το σύνολο των μαθητών κάθε τμήματος επιλέχθηκαν 6 για παρατήρηση με κριτήριο τις επιδόσεις τους, 2 για κάθε κατηγορία επίδοσης (υψηλής, μέτριας και χαμηλής επίδοσης).Επομένως το σύνολο των παρατηρούμενων μαθητών ήταν 18.
Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαιώνουν τη σύνδεση της ενσυναισθητικής προσέγγισης με αποδοτικά μαθησιακά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, αν και με κάποιες αποκλίσεις σε ορισμένες παραμέτρους που εξετάστηκαν. Δεδομένης της έλλειψης ανάλογων ερευνών που να συσχετίζουν την αποδοτικότητα των ενσυναισθητικών τεχνικών σε μαθητές διαφορετικών επιδόσεων αξίζει η διεξοδικότερη εξέταση του θέματος σε μελλοντικές έρευνες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Ενσυναίσθηση, ενσυναισθητική προσέγγιση, ενσυναισθητικές βιωματικές τεχνικές.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
91
Αριθμός σελίδων:
118
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

KOSMOPOULOU IOANNA Master.pdf.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.