Εφαρμογές της εικονικής πραγματικότητας στην εκπαίδευση παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2926159 178 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-25
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τσίρου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ριζόπουλος Χαράλαμπος, PHD, Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εφαρμογές της εικονικής πραγματικότητας στην εκπαίδευση παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Virtual Reality Applications in the Education of Children and Adolescents with Attention Deficit Hyperactivity Disorder.
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της εκπαίδευσης των ατόμων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα μέσω της χρήσης τεχνολογίας Εικονικής Πραγματικότητας. Σε πρώτο επίπεδο επιχειρείται η εννοιολογική αποσαφήνιση της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας και εξετάζονται τα χαρακτηριστικά της. Έπειτα, συντελείται μία αναδρομή στο παρελθόν προκειμένου να διαπιστωθεί η εξελικτική πορεία της εικονικής πραγματικότητας και στη συνέχεια γίνεται αναφορά στα βασικά πεδία όπου βρίσκει εφαρμογή. Στο δεύτερο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας γίνεται αναφορά στο εικονικό περιβάλλον, τα χαρακτηριστικά του και την εφαρμογή του στην εκπαίδευση, ενώ παράλληλα εξετάζονται οι επικρατέστερες θεωρίες μάθησης που προσιδιάζουν στην αξιοποίηση του. Στο τρίτο κεφάλαιο η εργασία εστιάζει στη μελέτη της ΔΕΠ-Υ μέσα από την ιστορική της εξέλιξη και τις απόπειρες ορισμού της, αφού πρώτα γίνει αναφορά στις κατηγορίες μαθητών που χρήζουν υπηρεσιών ειδικής εκπαίδευσης. Η εν λόγω διαταραχή εξετάζεται ως προς τα αίτια εκδήλωσης της, τα συμπτώματα της και την παιδαγωγική παρέμβαση που έπεται της διάγνωσης της. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, υπογραμμίζεται η αξία της παιχνιδοποίησης της μάθησης στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και δη για μαθητές με ΔΕΠ-Υ υπό το πρίσμα της εμβύθισης τους μέσα σε ένα εικονικό περιβάλλον. Καταλήγοντας, εμφανίζονται τα συμπεράσματα της μελέτης και θίγεται η σημαντικότητα της εκπαίδευσης των παιδιών με ΔΕΠ-Υ σε ένα περιβάλλον διαμορφωμένο με τρόπο τέτοιο που να παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και ικανότητες του κάθε μαθητή μέσα από προτεινόμενες και συμβατές με τη σύγχρονη παιδαγωγική ιδέα της συνεκπαίδευσης μεθόδους στήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εντός του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, καθώς και με διάφορες στρατηγικές εκπαίδευσης τους προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητές τους για την επίτευξη των επιθυμητών στόχων και προσδοκιών και εναρμονισμένες με τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις. Στο τελευταίο κεφάλαιο γίνεται μια πρώτη προσπάθεια προσέγγισης και παρουσίασης βασικών οδηγιών σχεδίασης ενός κόσμου εικονικής πραγματικότητας, που είναι πιο φιλικός για άτομα με ΔΕΠ-Υ. Σκοπός της εργασίας είναι να αναδείξει έναν τρόπο δημιουργίας συστημάτων εικονικής πραγματικότητας και αλληλεπίδρασης που θα μπορέσει να ταιριάξει στις ανάγκες ατόμων με ΔΕΠ-Υ και να «ταξιδέψει» τους χρήστες σε μια μοναδική εμπειρία μάθησης – παιχνιδιού – αλληλεπίδρασης. Στο παράρτημα θα βρείτε συνεντεύξεις από ειδικούς στην εκπαίδευση και τη τεχνολογία που βοήθησαν με τις συμβουλές τους στη «χαρτογράφηση» των σημαντικών στοιχείων που πρέπει να σταθεί ο σχεδιαστής προκειμένου να βελτιστοποιήσει το παράλληλο κόσμο που δημιουργεί για άτομα με ΔΕΠ-Υ.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Εικονική Πραγματικότητα, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής, Υπερκινητικότητα, Τεχνολογίες Πληροφορικής, Εκπαίδευση, Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εικονικός κόσμος, Σύγχρονες Τεχνολογίες και Εφαρμογές, Εκπαιδευτικές Ανάγκες, Τρισδιάστατη Πραγματικότητα, Διαδραστική Εμπειρία.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
125
Αριθμός σελίδων:
110
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Tsirou_VirtualReality_ADHD.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.