ΔΕΠ-Υ: ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2928467 220 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-11-15
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Παλούμπα Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σταύρου Νεκτάριος, Επίκουρος Καθηγητής, Σ.Ε.Φ.Α. Α. / Ε.Κ.Π.Α.
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε./ Ε.Κ.Π.Α.
Τσώλη Κωνσταντίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε./ Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΔΕΠ-Υ: ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΔΕΠ-Υ: ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκαν τα χαρακτηριστικά της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής παιδιών σχολικής ηλικίας με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ). Συγκεκριμένα, μελετήθηκε η κοινωνική, η συναισθηματική και σχολική λειτουργικότητα, προσαρμογή και προβλήματα συμπεριφοράς (εσωτερικευμένα και εξωτερικευμένα) σε μαθητές με ΔΕΠ-Υ, μέσω συγκριτικής μελέτης με παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Στην έρευνα συμμετείχαν 100 παιδιά Δημοτικού σχολείου (7-12 ετών), 50 από τα οποία είχαν διάγνωση ΔΕΠ-Υ και 50 ήταν τυπικής ανάπτυξης. Το όργανο μέτρησης που χρησιμοποιήθηκε ήταν το «Ερωτηματολόγιο Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής για παιδιά σχολικής ηλικίας: Κλίμακα για τον εκπαιδευτικό» των Χατζηχρήστου, Πολυχρόνη, Μπεζεβέγκης & Μυλωνάς (2013) για την αξιολόγηση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων και ελλειμάτων, της σχολικής προσαρμογής και των προβλημάτων συμπεριφοράς, το οποίο συμπληρώθηκε από εκπαιδευτικούς. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ εκδηλώνουν ελλείμματα στην κοινωνική και τη συναισθηματική επάρκεια, δυσκολίες προσαρμογής και αυξημένα προβλήματα συμπεριφοράς σε σχέση με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Επιπλέον, διαπιστώθηκε θετική συσχέτιση μεταξύ της κοινωνικής επάρκειας, της συναισθηματικής επάρκειας και της σχολικής προσαρμογής, ενώ βρέθηκε αρνητική συσχέτιση των συγκεκριμένων παραγόντων με τα προβλήματα συμπεριφοράς. Όσον αφορά, την υποστήριξη ή όχι των μαθητών από ειδικό παιδαγωγό στο σχολικό χώρο, βρέθηκαν σημαντικές διαφορές στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη. Ωστόσο, δεν βρέθηκαν διαφορές στα χαρακτηριστικά ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των παιδιών με ΔΕΠ-Υ με βάση την ηλικία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ΔΕΠ-Υ, Ψυχοκοινωνική προσαρμογή, Κοινωνικές δεξιότητες, Συναισθηματικές δεξιότητες, Προβλήματα συμπεριφοράς,
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
60
Αριθμός σελίδων:
101
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Paloumpa Athina Master.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.