Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκτέλεση/Ερμηνεία της Παραδοσιακής ΜουσικήςΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-11-23
Συγγραφέας:
Τσαρούχης Κωνσταντίνος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χαρίδημος Σαρρής
Δρ. Εθνομουσικολόγος ΕΚΠΑ
Διδάσκων στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΤΜΣ:
Εκτέλεση/Ερμηνεία της Παραδοσιακής Μουσικής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ραστ ταξίμι από το φωνόγραφο στο spottify οι περιπτώσεις των Mάρκο Mελκόν και Υurdal Tokcan , λεπτομερής καταγραφή και συγκριτική ανάλυση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ραστ ταξίμι από το φωνόγραφο στο spottify οι περιπτώσεις των Mάρκο Mελκόν και Υurdal Tokcan , λεπτομερής καταγραφή και συγκριτική ανάλυση
Περίληψη:
Το ταξίμι ήταν πάντα για ένα μουσικό ένα μέσο για να αποτυπωθεί η ιδιοσυχνότητα του
Για έναν ερευνητή ένα ευρύ πεδίο ανάκτησης πληροφορίας . Στη παρούσα εργασία
καταπιανόμαστε με δυο ηχογραφήσεις ταξιμιών . Πρόκειται για ένα ράστ ταξίμι της
δεκαετίας του 30’ του περασμένου αιώνα από τον Μάρκο Μελκόν
Και ένα ταξίμι στον ίδιο δρόμο από τον Yurdal Tokcan στις αρχές του 21ου
αιώνα .
Μετά από αναλυτική καταγραφή σε παρτιτούρα και στατιστική ανάλυση όσον αφορά το
τονικό ύψος κάθε βαθμίδας του μακάμ θα προχωρήσουμε σε μια συγκριτική ανάλυση των
δυο ηχογραφημάτων. Θα εξηγήσουμε την επιλογή συγκεκριμένων εργαλείων και
λογισμικού που θα μας βοηθήσουν στη συγκεκριμένη μορφή της καταγραφής και
ανάλυσης. Παραθέτουμε διαφορετικές μορφές καταγραφών ταξιμιών σε παρτιτούρα και
γιατί εμείς καταλήγουμε να επιλέξουμε συγκεκριμένη μορφή καταγραφής Συμπεράσματα
που προκύπτουν από τα ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τη τεχνική του κάθε μουσικού .
Τα βιογραφικά στοιχεία των δύο μουσικών θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε τις
διαφορετικές ίσως μορφές επιτέλεσης σε κάθε περίπτωση. Σε ποια εποχή και περιβάλλον
ηχογραφήθηκε το κάθε ταξίμι.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
ούτι , ταξίμι , Μάρκο Μελκόν , Yurdal Tokcan
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
35