Κατασκευή ερωτηματολογίου εικόνας σώματος για χορεύτριες κλασικού και σύγχρονου χορού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2929212 180 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Προπονητική Αθλημάτων
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-11-30
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Ανδρουλιδάκη Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δόντη Ολύβια, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Ψυχουντάκη Μαρία, Καθηγήτρια, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Κουτσούμπα Μαρία, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κατασκευή ερωτηματολογίου εικόνας σώματος για χορεύτριες κλασικού και σύγχρονου χορού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κατασκευή ερωτηματολογίου εικόνας σώματος για χορεύτριες κλασικού και σύγχρονου χορού
Περίληψη:
Σκοπός της μελέτης ήταν η κατασκευή ενός ερωτηματολογίου αξιολόγησης της εικόνας σώματος χορευτριών κλασικού και σύγχρονου χορού. Ανακτήθηκαν από ηλεκτρονικές βάσεις 29 κλίμακες αξιολόγησης εικόνας σώματος σε γενικό πληθυσμό, με κριτήριο τους ικανοποιητικούς ψυχομετρικούς δείκτες και δημιουργήθηκε μία “δεξαμενή” 323 ερωτημάτων. Μέσω της φαινομενικής εγκυρότητας επιλέχθηκαν 54, τα πιο αντιπροσωπευτικά ερωτήματα, τα οποία συνέθεταν έξι εννοιολογικούς παράγοντες (“Σώμα και Μέρη του σώματος”, “Φυσικές Ικανότητες”, “Διατροφική Συμπεριφορά”, “Συναισθήματα”, “Εκτέλεση” και “Συνολική Αυτοαξιολόγηση”). Τα 54 αυτά ερωτήματα και ο ορισμός των εννοιολογικών παραγόντων χορηγήθηκαν σε ειδικούς του κλασικού και σύγχρονου χορού για να αξιολογήσουν την καταλληλότητα των ερωτημάτων και την ενσωμάτωση κάθε ερωτήματος στους παράγοντες. Βάσει των απαντήσεων των ειδικών και της φαινομενικής εγκυρότητας, διαμορφώθηκε η πρώτη εκδοχή του ερωτηματολογίου με 28 ερωτήματα τα οποία συνέθεταν τέσσερεις εννοιολογικούς παράγοντες (“Σώμα και Μέρη του σώματος”, “Φυσικές Ικανότητες”, “Διατροφική Συμπεριφορά”, “Συνολική αυτοαξιολόγηση”). Το ερωτηματολόγιο χορηγήθηκε σε 293 χορεύτριες και αθλήτριες αισθητικών αθλημάτων, μεγαλύτερες των 15 ετών. Οι απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο δόθηκαν σε 5-βάθμια κλίμακα τύπου Likert (0=Διαφωνώ απόλυτα, 4=Συμφωνώ απόλυτα). Η δομική εγκυρότητα του ερωτηματολογίου ελέγχθηκε αρχικά με διερευνητική παραγοντική ανάλυση. Από την ανάλυση παρέμειναν 14 ερωτήματα τα οποία αποτέλεσαν τρεις εννοιολογικούς παράγοντες (“Ικανοποίηση από σωματική δομή”, “Ικανοποίηση από φυσικές ικανότητες”, “Έλεγχος σωματικού βάρους”), με φορτίσεις από .55 έως .84 και συνολική ερμηνευόμενη διακύμανση 49,5%. Στη συνέχεια, διεξήχθη επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση, σε 172 συμμετέχουσες, η οποία επιβεβαίωσε τη δομή των τριών παραγόντων. Οι φορτίσεις των ερωτημάτων κυμάνθηκαν από .28 έως 1.00 και ο δείκτης αξιοπιστίας Cronbach α για τους παράγοντες “Ικανοποίηση από σωματική δομή”, “Ικανοποίηση από φυσικές ικανότητες”, και “Έλεγχος σωματικού βάρους” ήταν .81, .72, και .62 αντίστοιχα. Περαιτέρω έρευνα είναι απαραίτητη για να ελεγχθούν δείκτες συγχρονικής εγκυρότητας και αξιοπιστίας για την ισχυροποίηση των ψυχομετρικών χαρακτηριστικών του ερωτηματολογίου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ψυχομετρικό εργαλείο, μπαλέτο, σωματική κατασκευή, φυσικές ικανότητες, έλεγχος βάρους, αξιολόγηση, παραγοντική ανάλυση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
344
Αριθμός σελίδων:
186