«ΑΠΟΨΕΙΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΑΙΔΩΝ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΖΕΠ»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2929637 191 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-12-01
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κουμπούρα Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Τσώλη Κωνσταντίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Βρεττός Ιωάννης, Ομ. Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«ΑΠΟΨΕΙΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΑΙΔΩΝ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΖΕΠ»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«ΑΠΟΨΕΙΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΑΙΔΩΝ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΖΕΠ»
Περίληψη:
Ο γρήγορος μετασχηματισμός της σύγχρονης κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας και η αναγνώριση του δικαιώματος σεβασμού των διαφορετικών ατομικών και συλλογικών ταυτοτήτων έχει ως συνέπεια την ανάπτυξη μίας σειράς προκλήσεων που καλούνται να διαχειριστούν τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα. Κεντρικότερη εξ αυτών των προκλήσεων στον χώρο της εκπαίδευσης είναι η δημιουργία συστημάτων ικανών να διαχειριστούν αποτελεσματικά την ολοένα αυξανόμενη ανομοιογένεια του μαθητικού πληθυσμού που αφορά παραμέτρους όπως η γλώσσα και τα διαφορετικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά των μαθητών.
Με αφορμή τους ανωτέρω προβληματισμούς, η παρούσα ποιοτική έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει σε βάθος τις απόψεις και τις εμπειρίες ενός δείγματος δέκα (10) εκπαιδευτικών, σε σχέση με την ένταξη των παιδιών των προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα αναφορικά με: α) τη νοηματοδότηση της εκπαιδευτικής ένταξης και τον τρόπο προσέγγισής του από την εκπαιδευτική πολιτική και νομοθεσία στη χώρα μας και β) με τη δομή και τη λειτουργία των πλαισίων εκπαίδευσης της συγκεκριμένης μαθητικής ομάδας, τις πρακτικές που εφαρμόζουν και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Το μεθοδολογικό εργαλείο που χρησιμοποιείται είναι η ημιδομημένη συνέντευξη ενώ η ανάλυση των δεδομένων της βασίζεται στη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου.
Από τα πορίσματα της έρευνας διαφάινεται: α) η θετική στάση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθ¬μιας Εκπαίδευσης απέναντι στους πρόσφυγες μαθητές β) η σημαντικλη συμβολή της σχολικής συμβουλευτικής στη σχέση μεταξύ σχολείου και μαθητών ή/και οικογένειας και γ) πως ο εκπαιδευτικός είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την επίτευξη του εγχειρήματος της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
απόψεις εκπαιδευτικών, ένταξη των παιδιών προσφύγων, συμπερίληψη, ΤΥ ΖΕΠ
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
96
Αριθμός σελίδων:
141
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Koumpoura_Evangelia_Master.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.