Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική ΑγωγήΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-12-02
Συγγραφέας:
Αναστοπούλου Παναγιώτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Νίκος Δρόσος, Ψυχολόγος-Επαγγελματικός Σύμβουλος
Αναστασία Αλευριάδου, Διευθύντρια Μεταπτυχιακού, Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών, γενικής και ειδικής αγωγής, για την ένταξη μαθητών με ΔΑΦ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών, γενικής και ειδικής αγωγής, για την ένταξη μαθητών με ΔΑΦ
Περίληψη:
Η ένταξη των μαθητών που έχουν διαγνωσθεί με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στο γενικό σχολείο είναι ένα ζήτημα το οποίο απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα τα τελευταία χρόνια. Οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον τρόπο με τον οποίο εκείνοι δρουν στο εκπαιδευτικό πλαίσιο της ένταξης και προσεγγίζουν τους μαθητές. Στόχος της έρευνας ήταν η καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων για την ένταξη μαθητών με ΔΑΦ στο γενικό σχολείο. Στην έρευνα συμμετέχουν 200 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχτηκαν με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου στο οποίο περιλαμβάνεται η κλίμακα Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education Revised (SACIE-R) για τη μέτρηση των απόψεων των εκπαιδευτικών και η κλίμακα Teacher Efficacy For Inclusive Practice (TEIP) για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών σε σχέση με την ένταξη των μαθητών με ΔΑΦ στο σχολείο. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί διατηρούν θετικές στάσεις και υψηλή αποτελεσματικότητα. Οι στάσεις και η αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών, συσχετίστηκαν σημαντικά με την εμπειρία και την κατάρτισή τους. Τα αποτελέσματα της μελέτης οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η κατάρτιση και η εμπειρία των εκπαιδευτικών τους οδηγεί αφενός στην απόκτηση θετικών στάσεων και αφετέρου στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
απόψεις, διαταραχές αυτιστικού φάσματος, ένταξη, εκπαιδευτικοί, στάσεις
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
160
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
PDF ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.