Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες: αυτοαποτελεσματικότητα και διαφοροποίηση της διδασκαλίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2932314 220 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-25
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Ταμπακάκη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Διαμάντω Φιλιππάτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του τμήματος Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του τμήματος Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες: αυτοαποτελεσματικότητα και διαφοροποίηση της διδασκαλίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες: αυτοαποτελεσματικότητα και διαφοροποίηση της διδασκαλίας.
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τη σχέση των
αντιλήψεων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την
αυτοαποτελεσματικότητα τους, την προθυμία τους να εντάσσουν τους μαθητές με
μαθησιακές δυσκολίες στη μαθησιακή διαδικασία, τη διδασκαλία και τη διαφοροποίησή της.
Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 99 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δίδασκαν στις τρεις τάξεις
του γυμνασίου και λυκείου. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο
αυτοαναφοράς. Το ερωτηματολόγιο περιελάμβανε: τα δημογραφικά στοιχεία των
εκπαιδευτικών· ένα ερωτηματολόγιο για την αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών
(Capa & Woolfolk, 2005· Fives & Buehl, 2010· Poulou, 2007)· ένα ερωτηματολόγιο για την
προθυμία τους να εργαστούν με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (Rakap & Kaczmarek,
2010) και ένα ερωτηματολόγιο για τις αντιλήψεις τους σχετικά με τη διδασκαλία και τη
διαφοροποίηση της (Φιλιππάτου & Βεντίστα, 2017). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν
ότι υπάρχει θετική συσχέτιση μεταξύ των τριών παραγόντων: «αυτοαποτελεσματικότητα»,
«προθυμία για την ένταξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στην τυπική τάξη» και
«αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία και τη διαφοροποίησή της», όμως δεν
υπάρχει σημαντική συσχέτιση μεταξύ των δύο πρώτων με τις «στρατηγικές εφαρμογής της
διαφοροποιημένης διδασκαλίας». Ως προς το φύλο και την ειδικότητα των εκπαιδευτικών
δεν διαπιστώθηκε κάποια διαφοροποίηση. Ως προς τα χρόνια προϋπηρεσίας και την
εξειδίκευση στην ειδική αγωγή, παρατηρήθηκαν ορισμένες διαφορές αναφορικά με την
αυτοαποτελεσματικότητα και την προθυμία των εκπαιδευτικών. Τα ευρήματα της έρευνας
αναμένεται να συνδράμουν στην καλύτερη κατανόηση των αντιλήψεων και των αναγκών
των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τη διδασκαλία και τη
διαφοροποίησή της για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Mαθησιακές δυσκολίες, αυτοαποτελεσματικότητα, προθυμία, διαφοροποίηση της διδασκαλίας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
226
Αριθμός σελίδων:
138
διπλωματική εργασία 25_01_21.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο