Ηγετική συμπεριφορά προπονητή και αθλητή: Η σχέση τους με την ικανοποίηση και την απόδοση των αθλητών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2932830 131 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Παιδαγωγικό πεδίο
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-18
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Φουράκη Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ψυχουντάκη Μαρία (Επιβλέπουσα)
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αθλητικής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Αποστολίδης Νικόλαος
Καθηγητής Ειδικής Προπονησιολογίας της Καλαθοσφαίρισης ΕΚΠΑ, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Σταύρου Νεκτάριος
Επίκουρος Καθηγητής Αθλητικής Ψυχολογίας-Κινητικής Συμπεριφοράς ΕΚΠΑ, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ηγετική συμπεριφορά προπονητή και αθλητή: Η σχέση τους με την ικανοποίηση και την απόδοση των αθλητών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ηγετική συμπεριφορά προπονητή και αθλητή: Η σχέση τους με την ικανοποίηση και την απόδοση των αθλητών
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τη σχέση προπονητή και αθλητή ηγέτη στο εσωτερικό της ομάδας, μέσα από τις αντιλήψεις των μελών της, παράλληλα με τη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα σε προπονητή και αθλητή. Ένας δεύτερος στόχος ήταν να εξεταστεί η πιθανή σύνδεση των μεταβλητών αυτών με την ικανοποίηση των μελών, ενώ χρήσιμη ήταν και η εξέταση της πιθανής συσχέτισης της ηγετικής συμπεριφοράς του προπονητή με τη ψυχολογική ροή. Στην έρευνα συμμετείχαν 206 ενήλικες αθλητές/τριες ομαδικών αθλημάτων απ’ όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες. Οι αθλητές/τριες κλήθηκαν να συμπληρώσουν ανώνυμα 6 ερωτηματολόγια τα οποία εξέτασαν τις εξής παραμέτρους: Ηγεσία αθλητών & προπονητών, Σχέση αθλητή-προπονητή, Ψυχολογική ροή, Ικανοποίηση αθλητών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχουν υψηλές θετικές συσχετίσεις ανάμεσα στις ηγετικές συμπεριφορές του προπονητή και των διαστάσεων της εγγύτητας, της συμπληρωματικότητας και της δέσμευσης, εκτός από την αυταρχική συμπεριφορά. Η σχέση προπονητή-αθλητή, βρέθηκε ότι σχετίζεται θετικά με την ικανοποίηση του αθλητή, ενώ οι διαστάσεις της αντιλαμβανόμενης ηγετικής συμπεριφοράς του προπονητή σχετίζονταν σε υψηλό βαθμό με την ικανοποίηση του αθλητή. Τα ηγετικά χαρακτηριστικά του αθλητή σχετίζονταν θετικά με την επικοινωνία προπονητή-αθλητή και την ικανοποίηση του αθλητή. Η εγγύτητα και η συμπληρωματικότητα σχετίζονταν θετικά με την ηγεσία του προπονητή και του αθλητή, ενώ η δέσμευση και η ικανοποίηση από την ηγεσία σχετίζονταν μόνο με την ηγετική συμπεριφορά του προπονητή. Τα υψηλά επίπεδα της ηγετικής συμπεριφοράς του προπονητή είχαν θετική συσχέτιση με τις διαστάσεις της επικοινωνίας προπονητή-αθλητή και την ικανοποίηση του αθλητή από την ηγεσία του προπονητή, ενώ τα υψηλά επίπεδα της ηγετικής συμπεριφοράς του αθλητή σχετίζονταν θετικά με την εγγύτητα, τη συμπληρωματικότητα και την ικανοποίηση του αθλητή από την προσωπική απόδοση. Έπειτα, η ηγετική συμπεριφορά του προπονητή, εκτός από την αυταρχική, σχετίζονταν θετικά με την ψυχολογική ροή. Τέλος, παρατηρήθηκαν διαφορές ανάμεσα στις μεταβλητές της σχέσης προπονητή-αθλητή, την ικανοποίηση του αθλητή και την ψυχολογική ροή, σχετικά με τα επίπεδα της ηγετικής συμπεριφοράς του αθλητή και του προπονητή.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ηγεσία προπονητή-αθλητή, επικοινωνία προπονητή-αθλητή, ικανοποίηση αθλητών, αντιλήψεις αθλητών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
115
Αριθμός σελίδων:
124
ΒΦ-ΗΓΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.PDF (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο