Από το Μάρκετινγκ 1.0 στο Μάρκετινγκ 4.0

Διπλωματική Εργασία uoadl:2932991 107 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Οικονομική και Διοίκηση των Τηλεπικοινωνιακών Δικτύων
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-19
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Παπαστάμου Γιάννης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Αθανάσιος Παπαδημητρίου, Οικονομολόγος, Τμήμα Οικονομικών επιστημών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Από το Μάρκετινγκ 1.0 στο Μάρκετινγκ 4.0
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Από το Μάρκετινγκ 1.0 στο Μάρκετινγκ 4.0
Περίληψη:
Στη σύγχρονη εποχή, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο επιχειρηματικός κόσμος είναι τεράστιες. Το περιβάλλον αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, επηρεάζοντας ταυτόχρονα τις ανάγκες και τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Οι εταιρείες και οι οργανισμοί, ανεξαρτήτως κλάδου, καλούνται να αντιμετωπίσουν έγκαιρα και να προσαρμοστούν με όλες αυτές τις αλλαγές, προσαρμόζοντας αντίστοιχα, τόσο την παραγωγή τους, όσο και το ίδιο το προϊόν, το οποίο πρέπει να ικανοποιεί στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τα συναισθήματα των καταναλωτών.
Φυσικά, μεγάλες αλλαγές έχει δεχθεί και ο τομέας του μάρκετινγκ. Παραδοσιακά, το μάρκετινγκ εστίαζε στην παραγωγή και την πώληση προϊόντων, χαρακτηριζόμενο από μαζικότητα και τυποποίηση. Τα μέσα προώθησης ήταν κυρίως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, ο τύπος κτλ. Στη συνέχεια, με την επανάσταση του διαδικτύου, οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ αναγκάστηκαν να προσαρμόσουν την προσέγγισή τους, εντάσσοντας τις δραστηριότητές τους στον κόσμο του διαδικτύου και των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν πλέον και τις ανάγκες των καταναλωτών. Η εστίαση πλέον ήταν στον πελάτη και όχι στο προϊόν.
Τις εξελίξεις ήρθε να συμπληρώσει η στροφή των καταναλωτών προς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που ήταν φιλικές προς το περιβάλλον και συνεισέφεραν στην ευημερία του κοινωνικού συνόλου. Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις, ενέταξαν στις στρατηγικές μάρκετινγκ και την προώθηση της οικολογικής και κοινωνικής τους εικόνας, σε μια προσπάθεια να αφουγκραστούν τις ανησυχίες των καταναλωτών, με γνώμονα πάντα την κερδοφορία τους και την αύξηση του πελατολογίου τους.
Στη σύγχρονη εποχή, κάνοντας χρήση της πλέον εξελιγμένης τεχνολογίας και της τεχνολογίας των μεγάλων δεδομένων, οι επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθούν ολοκληρωτικά τη διαδικασία που ακολουθούν οι καταναλωτές, έως ότου πάρουν την τελική αγοραστική τους απόφαση. Οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν και επηρεάζονται τόσο από την επικοινωνία τους με την ίδια την επιχείρηση, όσο και από τις πληροφορίες που δέχονται από άλλους καταναλωτές, συζητώντας μαζί τους είτε εντός, είτε εκτός σύνδεσης. Πλέον οι καταναλωτές συμμετέχουν στη δημιουργία των προϊόντων και εμπλέκονται ενεργά σε όλη τη διαδικασία. Φαίνεται πώς το μάρκετινγκ είναι ένας δυναμικός τομέας, ο οποίος επηρεάζει αλλά κυρίως επηρεάζεται από τις αλλαγές που συμβαίνουν στον κόσμο και στο μυαλό και τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Στην παρούσα μελέτη θα συζητηθούν τα κύρια χαρακτηριστικά των τεσσάρων γενεών μάρκετινγκ, από το μάρκετινγκ 1.0 στο μάρκετινγκ 4.0 και κυρίως τις αλλαγές που ανάγκασαν τους υπευθύνους μάρκετινγκ να προσαρμόσουν την οπτική και τη στρατηγική τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
μάρκετινγκ, μετάβαση από το μάρκετινγκ 1.0 στο μάρκετινγκ 4.0, διαδίκτυο, τεχνολογία, παγκοσμιοποίηση, μεγάλα δεδομένα.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
174
Αριθμός σελίδων:
59
Thesis final draft.pdf (443 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο