ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΤΑΤΟΥΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2934555 151 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-02-05
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μπιλικαΐδης Εμμανουήλ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ ΘΩΜΑΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΚΠΑ
ΒΡΕΤΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ,ΟΜΟΤΙΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΚΠΑ
ΤΣΩΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΤΑΤΟΥΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΤΑΤΟΥΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ
Περίληψη:
Η σχολική επίδοση αποτελεί μείζον ζήτημα τόσο για τους μαθητές και τις οικογένειές τους, όσο και για τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία στο σύνολό της. Ως βραχυπρόθεσμος δείκτης, η χαμηλή επίδοση έχει συνδεθεί με προβλήματα συμπεριφοράς, χρήση ουσιών και αλκοόλ, καθώς και πρόωρη διακοπή της φοίτησης. Ως μακροπρόθεσμος δείκτης, συνδέεται με χαμηλότερο εκπαιδευτικό επίπεδο και επομένως υψηλότερες πιθανότητες ανεργίας, χαμηλότερη ποιότητα ζωής και χειρότερη σωματική και ψυχική υγεία στην ενήλικη ζωή. Επομένως, οι μελέτες έχουν επικεντρωθεί στην ανίχνευση εσωτερικών και εξωτερικών παραγόντων που αφορούν στον μαθητή και που ασκούν επίδραση στα μαθησιακά του επιτεύγματα. Στην παρούσα μελέτη, η οποία αποτελεί βιβλιογραφική ανασκόπηση, διερευνάται (i) ο ρόλος των ατομικών χαρακτηριστικών του μαθητή και (ii) ατομικών χαρακτηριστικών που αφορούν στο μαθησιακό ύφος και τα κίνητρα μάθησης του, (iii) η επίδραση του σχολικού περιβάλλοντος, (iv) των οικογενειακών μεταβλητών και του (v) κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου στο οποίο ζει και αναπτύσσεται. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, προκύπτει πως η γονεϊκή ενασχόληση, κυρίως η πτυχή της που αφορά στην ακαδημαϊκή κοινωνικοποίηση και την ουσιαστική καθημερινή επικοινωνία ανάμεσα σε γονέα-μαθητή, το υποστηρικτικό γονεϊκό στυλ, το υψηλό κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο, η αυτο-αντίληψη, η ποιότητα του ύπνου, η συνοχή του σχολικού κλίματος και οι ικανότητες των εκπαιδευτικών να προσαρμόζονται στα μαθησιακά στυλ, τις ανάγκες και τις αρετές των μαθητών τους, είναι οι παράγοντες που έχουν βρεθεί να συνδέονται περισσότερο με τις σχολικές επιδόσεις. Ωστόσο, οι περισσότερες μεταβλητές από αυτές αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και δεν μπορούν εύκολα να διερευνηθούν σε απομόνωση. Επίσης, η εθνότητα του μαθητή πρέπει να λαμβάνεται υπόψη, καθώς οι συσχετίσεις παίρνουν διαφορετικές μορφές ανάλογα με το αν ο μαθητής ανήκει σε εθνική μειονότητα ή όχι. Σύμφωνα με τα ευρήματα της παρούσας ανασκόπησης, κάθε προσπάθεια παρέμβασης που στοχεύει στην ενίσχυση των μαθησιακών επιτευγμάτων πρέπει να είναι πολυδιάστατη και επομένως να υλοποιείται συντονισμένα σε διαφορετικά επίπεδα: στο μικρο-επίπεδο (οικογένεια), το μέσο-επίπεδο (σχολείο) και μάκρο επίπεδο (εθνικών πολιτικών).
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
σχολική επίδοση, οικογενειακές μεταβλητές, κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο, μαθησιακά επιτεύγματα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
150
Αριθμός σελίδων:
66
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Μπιλικαΐδης Μάνος_διπλωματική εργασία. pdf.pdf
648 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.