Η Ευθύνη του Θαλάσσιου Μεταφορέα για τη Μεταφορά Εμπορευματοκιβωτίων στο Κατάστρωμα.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2935333 181 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ναυτικό Δίκαιο
Βιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-02-15
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Γιαννόπουλος Αθανάσιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καθηγήτρια Αθανασίου Γαρυφαλλιά
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Ευθύνη του Θαλάσσιου Μεταφορέα για τη Μεταφορά Εμπορευματοκιβωτίων στο Κατάστρωμα.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Γαλλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Ευθύνη του Θαλάσσιου Μεταφορέα για τη Μεταφορά Εμπορευματοκιβωτίων στο Κατάστρωμα.
Περίληψη:
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία αναλύεται η ευθύνη του θαλασσίου μεταφορέα για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στο κατάστρωμα των πλοίων. H ανάλυση καταστρώνεται σε 4 κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται εν συντομία μια παρουσίαση της νέας πραγματικότητας, που έχει επιφέρει η χρήση των εμπορευματοκιβωτίων στις σύγχρονες ναυτιλιακές μεταφορές αγαθών και τα σημαντικότερα ζητήματα, που ανακύπτουν από αυτήν. Στο δεύτερο εκτεταμένο κεφάλαιο παρουσιάζεται ειδικά και εμπεριστατωμένα το ζήτημα της φόρτωσης στο κατάστρωμα των πλοίων γενικώς όσο και εμπορευματοκιβωτίων. Στην αρχή η ανάλυση του ζητήματος εστιάζει τόσο στο αμερικανικό όσο και στο αγγλικό δίκαιο και περαιτέρω παρουσιάζονται αναλυτικά οι χαρακτηριστικότερες ιστορικά αποφάσεις των αυτών δικαιοδοτικών συστημάτων, για να φτάσουμε στην ανάλυση της νέας πραγματικότητας, που έχει διαμορφωθεί τις τελευταίες δεκαετίες εξαιτίας των εμπορευματοκιβωτιοφόρων πλοίων και τη διαφοροποίηση του συστήματος ευθύνης, που αυτά επιφέρουν.
Στη συνέχεια γίνεται εν συντομία μια δικαιοσυγκριτική παρουσίαση του ζητήματος (Γαλλικό – Γερμανικό – Ολλανδικό – Νορβηγικό Δίκαιο), για να καταλήξουμε στο Ελληνικό Δίκαιο. Σε αυτό το σημείο γίνεται μια εκτενέστατη ανάλυση του συστήματος ευθύνης του θαλάσσιου μεταφορέα τόσο εν γένει όσο και για την περίπτωση επί του καταστρώματος μεταφορά όσο και εμπορευματοκιβωτίων στο κατάστρωμα. Επ αυτού παρουσιάζονται οι σχετικές ρυθμίσεις τόσο του ΚΙΝΔ όσο και των Κανόνων Χάγης – Βίσμπυ, που ισχύουν στη χώρα μας καθώς και οι προϋποθέσεις εφαρμογής αυτών. Επιπλέον παρουσιάζεται εν συντομία η σχετική εγχώρια νομολογία. Μια νομολογία μάλλον χαμηλότερης έντασης ανάλυσης και έκτασης συγκριτικά με όπως τα σχετικά ως άνω ζητήματα εξετάστηκαν από τα δικαιοδοτικά συστήματα άλλων χωρών.
Τέλος παρουσιάζεται και η πιο σύγχρονη ρύθμιση του ζητήματος της μεταφοράς γενικώς και εμπορευματοκιβωτίων στο κατάστρωμα τόσο από τους Κανόνες Αμβούργου όσο και Ρόττερνταμ, οι οποίο όμως δεν έχουν επικυρωθεί ούτε εφαρμόζονται στη χώρα μας. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται τα ζητήματα περιορισμού της ευθύνης του θαλάσσιου μεταφορέα επί μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ειδική ανάλυση των σημαντικότερων ζητημάτων, που ανέκυψαν ιστορικά με πλούσια νομολογιακή παραπομπή από αρκετά δικαιοδοτικά συστήματα. Επ’ αυτού παρουσιάζονται ξεχωριστά και εμπεριστατωμένα τρεις αποφάσεις ορόσημα και οδηγοί για τον περιορισμό της ευθύνης του θαλασσίου μεταφορέα επί εμπορευματοκιβωτίων. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρατίθενται συμπερασματικές παρατηρήσεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Δίκαιο – Νομοθεσία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Ναυτικό δίκαιο
Εμπορικό Δίκαιο
Λέξεις-κλειδιά:
Εμπορευματοκιβώτιο, Kατάστρωμα, (Επιτρεπτό και μη) Φορτίo Καταστρώματος, Υπονοούμενοι Όροι, (Οιονεί) Παρέκκλιση, Θεμελιώδης Παραβίαση της Σύμβασης, Διαμόρφωση Πλοίου, Φορτωτική, Δηλώσεις Φορτωτικής, Εμπορευματοκιβωτιοφόρα Πλοία, Ρήτρες Ελευθερίας, Αξιοπλοΐα, Δέουσα Επιμέλεια, Αμέλεια, Πληροφόρηση Φορτωτή, Ρήτρα Howsoever Arising, Ευθύνη Θαλάσσιου Μεταφορέα, Αγαθά των Κανόνων Χάγης-Βίσμπυ, Επικίνδυνα Φορτία, Φόρτωση Εμπορευματοκιβωτίου, Ρήτρες FCL-LCL, Διάρκεια Ευθύνης, Περιορισμός Ευθύνης, Ειδικά Τραβηκτικά Δικαιώματα (ΕΤΔ), Δέμα, Μονάδα, Κιλό, Φορτωτική Μονάδα, Μονάδα Ναύλου, Απλή Δοκιμή, Τεστ Λειτουργικής Συσκευασίας, Δοκιμή Πρόθεσης, Ρήτρα Εμπορευματοκιβωτίου, Ρήτρα Shipper’s Load Stow and Count, Έκπτωση Περιορισμού, Στοιβασία Εμπορευματοκιβωτίου, Κανόνες Αμβούργου, Κανόνες Ρότερνταμ.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
229
Αριθμός σελίδων:
127
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ - Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ. ΠΕΡΓΑΜΟΣ τελικο.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο