Οσμές Και Πιθανή Ρύπανση Εξ’ Αυτών: Απόψεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σχεδιασμός Και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού Για Την Εκπαίδευση Για Την Αειφόρο Ανάπτυξη Σε Θέματα Που Αφορούν Τις Οσμές

Διπλωματική Εργασία uoadl:2937318 338 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-03
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Εμμανουήλ Δασενάκης, Καθηγητής, Χημικού Τμήματος ΕΚΠΑ, Επιβλέπων
Θωμάς Μαυρομούστακος, Καθηγητής, Χημικού Τμήματος ΕΚΠΑ
Αικατερίνη Σακελλάρη, ΕΔΙΠ, Χημικού Τμήματος ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οσμές Και Πιθανή Ρύπανση Εξ’ Αυτών: Απόψεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σχεδιασμός Και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού Για Την Εκπαίδευση Για Την Αειφόρο Ανάπτυξη Σε Θέματα Που Αφορούν Τις Οσμές
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οσμές Και Πιθανή Ρύπανση Εξ’ Αυτών: Απόψεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σχεδιασμός Και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού Για Την Εκπαίδευση Για Την Αειφόρο Ανάπτυξη Σε Θέματα Που Αφορούν Τις Οσμές
Περίληψη:
Η οσμή αποτελεί την αίσθηση εκείνη που προκύπτει ως αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης πολλών ουσιών (πτητικών χημικών ενώσεων), ικανών να διεγείρουν επαρκώς το αισθητήριο όργανο της όσφρησης. Η ποιότητα των οσμών έχει πολλαπλές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής καθώς επηρεάζει τόσο το περιβάλλον, όσο την κοινωνία και την οικονομία.
Στην Ελλάδα το πεδίο αυτό είναι αρκετά ανεξερεύνητο και για το λόγο αυτό σχεδιάστηκε η παρούσα έρευνα, η οποία αποβλέπει στη λεπτομερή αποτύπωση των απόψεων που έχουν οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής ενότητας Καρδίτσας, για θέματα αναφορικά με τις οσμές έτσι ώστε να καταστεί εφικτός ο καθορισμός του βαθμού χρησιμότητας του σχεδιασμού και της ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ) και τη σύνδεσή του ως μέρος περαιτέρω ανάλυσης συναφών μαθημάτων στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών (Α.Π.Σ).
Η μεθοδολογική προσέγγιση που ακολουθήθηκε ήταν η μεικτή μεθοδολογία μέσω της χρήσης ενός διαδικτυακού ερωτηματολογίου και ημιδομημένων συνεντεύξεων. Έτσι μέσα από το διαδικτυακό ερωτηματολόγιο συλλέχθηκαν συνολικά 64 απαντήσεις, ενώ 10 από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς που συμπλήρωσαν το διαδικτυακό ερωτηματολόγιο συμμετείχαν και στις ατομικές ημιδομημένες συνεντεύξεις. Τα ποσοτικά δεδομένα αναλύθηκαν μέσω περιγραφικής στατιστικής και για τα ποιοτικά αξιοποιήθηκε η θεματική ανάλυση περιεχομένου.
Τα ευρήματα της έρευνας παρουσίασαν μια γενικότερη μέτρια προς θετική εικόνα με ενθαρρυντικά στοιχεία για μελλοντική εφαρμογή. Συγκεκριμένα, στην προσπάθεια περιγραφής και αποτίμησης των απόψεων του δείγματος με βάση την επισκόπηση των αποτελεσμάτων της έρευνας, φάνηκε πως η πλειονότητα των εκπαιδευτικών του δείγματος αν και παρουσιάζει σημαντικές παρανοήσεις στη θεωρητική γνώση γύρω από τις οσμές, ασχολείται επιφανειακά με το θέμα, δείχνουν μια θετική τάση ως προς το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού υλικού για την ΕΑΑ αναφορικά με τις οσμές και αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα ανάπτυξης αυτού του εκπαιδευτικού υλικού.
Ωστόσο, κάποιοι εκπαιδευτικοί φαίνεται να θεωρούν ότι οι οσμές είναι ένα ιδιαίτερα εξειδικευμένο θέμα για τους μαθητές και δύσκολο στην εφαρμογή κάτι που αποτελεί και τον κυριότερο ανασταλτικό παράγοντα για την ενσωμάτωση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού στο Α.Π.Σ. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι η πρόθεση ενσωμάτωσης ποικίλων θεματικών αναφορικά με τις οσμές ενισχύεται από μια σειρά κινήτρων που συμβάλλουν στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού Ε.Α.Α.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Φυσικές Επιστήμες, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση _ Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Οσμές, Ρύπανση, Εκπαιδευτικό υλικό, Απόψεις, Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
xvii
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
125
Αριθμός σελίδων:
284
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Οσμές Και Πιθανή Ρύπανση Εξ' Αυτών.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.