Η παιδαγωγική αξιοποίηση του Θεάτρου Forum στο σχολικό πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2937423 151 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Θέατρο και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-01
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Βαφειάδου Ανθή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γραμματάς Θόδωρος, Ομότιμος Καθηγητής Θεατρολογίας Π.Τ.Δ.Ε. Ε.Κ.Π.Α.
Δημάκη-Ζώρα Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.
Παπαδόπουλος Σίμος, Επίκουρος Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., Δ.Π.Θ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η παιδαγωγική αξιοποίηση του Θεάτρου Forum στο σχολικό πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η παιδαγωγική αξιοποίηση του Θεάτρου Forum στο σχολικό πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η παρούσα εργασία εξετάζει την δυνατότητα παιδαγωγικής αξιοποίησης της τεχνικής του Θεάτρου Forum στο σχολικό πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. H έρευνα εστιάζει στη βαθμίδα του δημοτικού, έχοντας ως θεωρητική βάση αφ’ ενός το μετασχηματιστικό παιδαγωγικό μοντέλο του Paulo Freire και το Θέατρο του Καταπιεσμένου του Augousto Boal και αφ’ ετέρου την Τυπική και Άτυπη Εκπαίδευση. Η Τυπική συνίσταται στο το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών, τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, ενώ η Άτυπη σε ευρύτερες δεξιότητες που εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι φέρουν από την καθημερινή ζωή. Ταυτόχρονα, στην Άτυπη εκπαίδευση εμφανίζεται και το Κρυφό Αναλυτικό Πρόγραμμα που αναπτύσσεται κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Εξετάζεται, ο συσχετισμός των θεωριών με την σχολική πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και το αν η τεχνική του Θεάτρου Forum μπορεί να αποτελέσει δημιουργική και αποτελεσματική διδακτική μέθοδο για την εφαρμογή παιδαγωγικών σκοπών και στόχων όπως αυτοί προβλέπονται μέσα από την τυπική και άτυπη εκπαίδευση του δημοτικού. Αυτό επιτυγχάνεται από την παράθεση των στόχων ανά διδακτικό αντικείμενο και με τη σύγκλισή τους με τους αντίστοιχους προσανατολισμούς που προκύπτουν από την εφαρμογή του Θεάτρου Forum. Για να γίνει πιο σαφής η παραπάνω σύγκλιση, παραθέτονται ανά διδακτικό αντικείμενο επιλεκτικές ενδεικτικές εφαρμογές με γνώμονα τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα σχολικά εγχειρίδια του δημοτικού. Τέλος, επισημαίνεται ο τρόπος κατά τον οποίο λειτουργεί το Θέατρο Forum στην Άτυπη Εκπαίδευση και συγκεκριμένα στο Κρυφό Αναλυτικό Πρόγραμμα της διδασκαλίας. Αναδεικνύεται η συμβολή του ως μέσο πολιτισμικού μετασχηματισμού της διδασκαλίας από αυστηρά γνωσιοκεντρική σε καλλιτεχνική και ανθρωπιστική.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Paulo Freire, μετασχηματιστική παιδαγωγική, Augousto Boal, Θέατρο του Καταπιεσμένου, Θέατρο Forum, ΔΕΠΠΣ, ΑΠΣ, Κρυφό Αναλυτικό Πρόγραμμα.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
96
Αριθμός σελίδων:
86
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 19_2_21..pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο