Στάσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται σε Ειδικά Σχολεία προς τη συνεργασία τους με την οικογένεια

Διπλωματική Εργασία uoadl:2938184 178 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-16
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μπελιά Χρυσούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Φίλια Ίσαρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Διαμάντω Φιλιππάτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται σε Ειδικά Σχολεία προς τη συνεργασία τους με την οικογένεια
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται σε Ειδικά Σχολεία προς τη συνεργασία τους με την οικογένεια
Περίληψη:
Η εκπόνηση της παρούσας εργασίας πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διερευνήσει τις
στάσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που
εργάζονται στην ειδική αγωγή σχετικά με τη συνεργασία τους με την οικογένεια. Πιο
συγκεκριμένα, η έρευνα εξέτασε: α) τις στάσεις των εκπαιδευτικών ως προς τη
γονική εμπλοκή, β) τις αντιλήψεις τους για τους τρόπους και το περιεχόμενο
επικοινωνίας με τους γονείς των μαθητών τους και γ) τις αντιλήψεις τους για τους
παράγοντες που αποτελούν εμπόδια στην εμπλοκή των γονέων στην εκπαιδευτική
διαδικασία. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 73 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί που
υπηρετούσαν σε ειδικά σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα. Οι
συμμετέχοντες συμπλήρωσαν διαδικτυακά το ανακατασκευασμένο ερωτηματολόγιο
της Μπόνια (2010), το οποίο έχει διαμορφωθεί με βάση τα αντίστοιχα
ερωτηματολόγια των Epstein και Salinas (1993) και Carey, Lewis και Farris (1998).
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους δηλώνουν πως
η συνεργασία μεταξύ αυτών και των γονέων είναι ιδιαίτερα σημαντική. Αναφορικά
με τους τρόπους που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για να επικοινωνήσουν με τους
γονείς, η έρευνα έδειξε πως οι εκπαιδευτικοί προτιμούν την άμεση επικοινωνία με
τους γονείς των μαθητών τους και συγκεκριμένα μέσω της προγραμματισμένης
συνάντησης στο σχολείο και κατά την παράδοση των ελέγχων. Για τους παράγοντες
παρεμπόδισης της γονικής εμπλοκής, οι εκπαιδευτικοί χαρακτήρισαν ως εμπόδιο την
έλλειψη του κατάλληλου χρόνου από την πλευρά τους. Τέλος, όσον αφορά τη
συσχέτιση μεταξύ των παραγόντων του ερωτηματολογίου και των δημογραφικών
παραγόντων, δεν εντοπίστηκαν διαφοροποιήσεις, ενώ αναφορικά με τη συσχέτιση
μεταξύ των πέντε παραγόντων του ερωτηματολογίου και της οικογενειακής
κατάστασης, παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Ειδική αγωγή, γονείς, εκπαιδευτικοί, γονική εμπλοκή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
72
Αριθμός σελίδων:
115
ΤΕΛΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΜΠΕΛΙΑ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο