Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών του Δημοτικού σχολείου για τη χρήση διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε Ρομά μαθητές

Διπλωματική Εργασία uoadl:2938569 122 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα Σπουδών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-12
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Τσομαρίδη Χρύσα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πανταζής Βασίλειος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Βρεττός Ιωάννης, Ομότιμος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών του Δημοτικού σχολείου για τη χρήση διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε Ρομά μαθητές
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών του Δημοτικού σχολείου για τη χρήση διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε Ρομά μαθητές
Περίληψη:
Η ετερογένεια που υπάρχει στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία και που αντανακλάται στην τάξη του Δημοτικού σχολείου ωθεί τους εκπαιδευτικούς σε προσαρμογή των διδακτικών τους πρακτικών στο μαθησιακό προφίλ, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών τους. Το έργο του δασκάλου καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολο και απαιτητικό όταν στη γενική τάξη ενσωματώνονται παιδιά που διαφέρουν πολιτισμικά μεταξύ τους. Η ποιοτική αυτή έρευνα αποσκοπεί στη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών ως προς τη χρήση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε μια μικτή τάξη με Ρομά και μη Ρομά μαθητές. Πιο συγκεκριμένα, εξετάστηκε σε ποιο βαθμό είναι καταρτισμένοι και έτοιμοι οι δάσκαλοι για να εντάξουν τη διαφοροποίηση στη σχολική καθημερινότητα, τι εμπόδια συναντούν στην εφαρμογή και πώς μπορούν εκείνοι να προσεγγίσουν με διαφοροποιημένο τρόπο τα Τσιγγανόπαιδα που βρίσκονται μέσα στη σχολική αίθουσα. Το δείγμα της έρευνας περιλαμβάνει είκοσι εν ενεργεία εκπαιδευτικούς που έχουν εργαστεί τουλάχιστον ένα διδακτικό έτος σε μικτή τάξη σε κάποιο σχολείο της χώρας. Για να συλλεχθεί το ερευνητικό υλικό χρησιμοποιήθηκε η ημι-δομημένη συνέντευξη και η απομαγνητοφώνηση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τη μέθοδο της Ανάλυσης Περιεχομένου. Από την επαφή και τη συνομιλία ερευνήτριας – συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια της συνέντευξης έγινε αντιληπτό ότι, παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών, χρειάζεται συνεχής επιμόρφωσή τους σχετικά με τη διαφοροποίηση, τόσο σε γενικότερο επίπεδο όσο και ειδικότερα όταν απευθύνονται σε Ρομά μαθητές. Οι συνεντευξιαζόμενοι, φυσικά, απέκτησαν μέσω της έρευνας τη δυνατότητα να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους, να μοιραστούν δημιουργικές ιδέες εφαρμογής και να δώσουν μια σαφέστερη εικόνα της σχολικής πράξης στηριγμένοι στα δικά τους βιώματα και συναισθήματα. Η έρευνα μπορεί να συμβάλει στην ενημέρωση και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών γύρω από μια διδακτική προσέγγιση που στόχο έχει τη συμπερίληψη των Ρομά παιδιών στη σχολική κοινότητα και τη βελτίωση της μαθησιακής τους απόδοσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
διαφοροποιημένη διδασκαλία, αντιλήψεις εκπαιδευτικών Δημοτικού σχολείου, μικτή τάξη, συμπερίληψη των Ρομά παιδιών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
70
Αριθμός σελίδων:
197
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Tsomaridi-thesis.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.