Διερεύνηση των απόψεων για την αναπηρία, την ενταξιακή εκπαίδευση και τις ενταξιακές εκπαιδευτικές πρακτικές των παιδαγωγών που εργάζονται σε παιδικούς σταθμούς με μαθητές με αναπηρίες

Διπλωματική Εργασία uoadl:2938880 122 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-16
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Τσαρενκο Ολγα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
1. Βασίλειος Τσάφος, καθηγητής, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
2. Ευδοξία Ντεροπούλου- Ντέρου, επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
3. Καλλιρόη Παπαδοπούλου, επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση των απόψεων για την αναπηρία, την ενταξιακή εκπαίδευση και τις ενταξιακές εκπαιδευτικές πρακτικές των παιδαγωγών που εργάζονται σε παιδικούς σταθμούς με μαθητές με αναπηρίες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση των απόψεων για την αναπηρία, την ενταξιακή εκπαίδευση και τις ενταξιακές εκπαιδευτικές πρακτικές των παιδαγωγών που εργάζονται σε παιδικούς σταθμούς με μαθητές με αναπηρίες
Περίληψη:
Τις τελευταίες δεκαετίες η ενταξιακή εκπαίδευση αποτελεί ένα από τα πιο βασικά θέματα όσον αφορά την εκπαιδευτική πολιτική των περισσότερων χωρών παγκοσμίως, με σκοπό να αρθούν οι διακρίσεις απέναντι στους/στις μαθητές/ιες με αναπηρία. Η παρούσα ποιοτική έρευνα διεξήχθη με σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών που εργάζονται σε παιδικούς σταθμούς, όπου έχει επιχειρηθεί ένταξη παιδιών με αναπηρίες, σε θέματα αναφορικά με την αναπηρία, την ενταξιακή εκπαίδευση και τις ενταξιακές εκπαιδευτικές πρακτικές. Η διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών είναι σημαντική, καθώς ύστερα από ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, βρέθηκε πως οι έρευνες που έχουν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα είναι ελάχιστες.
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια ποιοτική έρευνα, μέσω της οποίας διερευνήθηκαν απόψεις 10 παιδαγωγών σχετικά με την αναπηρία, την ενταξιακή εκπαίδευση και τις ενταξιακές εκπαιδευτικές πρακτικές. Το μεθοδολογικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι η ημι-δομημένη συνέντευξη και η ανάλυση δεδομένων βασίστηκε στη θεματική ανάλυση περιεχομένου.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι γνώσεις των παιδαγωγών σχετικά με την ενταξιακή εκπαίδευση ήταν ελλιπείς, ενώ οι απόψεις τους συνάδουν με το κλινικό/ιατρικό μοντέλο της αναπηρίας. Οι εκπαιδευτικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται διαφαίνεται πως έχουν ενταξιακή κουλτούρα. Συγχρόνως, τονίζεται η ανάγκη για περαιτέρω επιμορφώσεις των παιδαγωγών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
παιδαγωγοί, ανάπηροι μαθητές/ιες, ενταξιακή εκπαίδευση, εκπαιδευτικές πρακτικές
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
108
Αριθμός σελίδων:
111
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία Όλγα Τσαρένκο .pdf
919 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.