CH(A)(O)(S) Theory

Διπλωματική Εργασία uoadl:2939412 152 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Γλωσσολογία: Θεωρία και Εφαρμογές
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-19
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Τσώλη Πετρούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεωργιαφέντης Μιχάλης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Λαβίδας Νικόλαος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Σιδηροπούλου Μαρία, Καθηγήτρια, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
CH(A)(O)(S) Theory
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Θεωρία CH(A)(O)(S)
Περίληψη:
Η διδασκαλία της γραμματικής της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας αποτελεί ένα επίμαχο ζήτημα, καθώς δεν υπάρχει συμφωνία ως προς το αν η γραμματική πρέπει να διδάσκεται ρητά και ως προς τον ορθότερο τρόπο διδασκαλίας της (Myhill 2000). Η διδακτική των ξένων γλωσσών έχει δεχτεί επιρροές από πολλές μεθόδους και θεωρίες γλώσσας ανά τα χρόνια, καθεμιά από τις οποίες έχει επιδράσει διαφορετικά στη διδασκαλία της γραμματικής και της σύνταξης. Υπήρχαν μέθοδοι και θεωρίες που εστίαζαν στην γραμματική ως πυρήνα του μαθήματος, άλλες που αντιμετώπιζαν τη γραμματική ως κάτι που δε θα έπρεπε να αναφέρεται ρητά, και η πιο πρόσφατη προσέγγιση που θεωρεί τη γραμματική σημαντικό αλλά όχι κεντρικό κομμάτι του μαθήματος που γίνεται με στόχο την κατάκτηση μιας καινούργιας γλώσσας (βλ. Celce‐Murcia 1991). Όσον αφορά τους Έλληνες που μαθαίνουν τα Αγγλικά ως ξένη γλώσσα, η κατανόηση της μεταγλώσσας της γραμματικής και των κανόνων που διέπουν την αγγλική σύνταξη μπορεί να αποδειχθεί κάτι δύσκολο, καθώς συνήθως φαίνεται να υπάρχουν λίγες περιπτώσεις ρητής διδασκαλίας των προαναφερθέντων στα σχολικά βιβλία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί να προσφέρει μία εναλλακτική και για αυτόν τον λόγο παρουσιάζεται η θεωρία CH(A)(O)(S), ένα μοντέλο ανάλυσης της αγγλικής σύνταξης, το οποίο δεν χρησιμοποιεί συμβατικές ονομασίες για τα μέρη του λόγου και τους συντακτικούς ρόλους αλλά καθημερινούς όρους με τους οποίους οι μαθητές είναι ήδη εξοικειωμένοι και μπορούν εύκολα να καταλάβουν. Το γλωσσικό υλικό για την έρευνα αντλήθηκε από τα σχολικά βιβλία Αγγλικών της Ε΄ και Στ´ δημοτικού και έγινε επίσης και ένα προκαταρκτικό τεστ, ώστε να εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο η θεωρία μπορεί να παρουσιαστεί στους μαθητές. Η ανάλυση του μοντέλου και τα αποτελέσματα του προκαταρκτικού τεστ φανερώνουν πως η θεωρία CH(A)(O)(S) μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο ώστε οι μαθητές να πετύχουν την απόκτηση της ξένης γλώσσας και αυτή η διαπίστωση ισχύει ακόμα περισσότερο για εκείνους που είναι στα αρχικά στάδια εκμάθησης Αγγλικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
θεωρία CH(A)(O)(S), τα Αγγλικά ως ξένη γλώσσα, μεταγλώσσα, σύνταξη, μέρη του λόγου
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
42
Αριθμός σελίδων:
56
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

CH(A)(O)(S) Theory.pdf
984 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.