Σχολική Αποτελεσματικότητα Εκπαιδευτικών σε Δημόσια Νηπιαγωγεία

Διπλωματική Εργασία uoadl:2940053 128 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-30
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Λούπου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γκαρή Αικατερίνη, Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (επόπτρια)
Νικολοπούλου Βασιλική, ΕΔΙΠ, Σχολική Ψυχολόγος, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Χαρίλα Ντιάνα (Αρχοντούλα), ΕΔΙΠ, Κλινική Ψυχολόγος, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχολική Αποτελεσματικότητα Εκπαιδευτικών σε Δημόσια Νηπιαγωγεία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχολική Αποτελεσματικότητα Εκπαιδευτικών σε Δημόσια Νηπιαγωγεία
Περίληψη:
Η μελέτη παραγόντων της σχολικής αποτελεσματικότητας στο χώρο της προσχολικής αγωγής αποτελεί μια νέα επιστημονική πρόκληση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στο σχολικό κλίμα - με έμφαση στις κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των μερών του σχολικού συστήματος, στην αίσθηση ασφάλειας, στις σαφείς προσδοκίες, κανόνες, κοινωνικοσυναισθηματικές σχέσεις και στην οργανωσιακή δέσμευση του εκπαιδευτικού, ως βασικές διαστάσεις ενός «αποτελεσματικού» Νηπιαγωγείου, με στόχο να συμβάλλουν στην ομαλή ανάπτυξη και επιτυχή μάθηση των νηπίων. Για τη διεξαγωγή της έρευνας, συμμετείχαν 80 Εκπαιδευτικοί Προσχολικής Εκπαίδευσης που εργάζονται στα Δημόσια Νηπιαγωγεία, στον Νομό Αττικής. Χορηγήθηκε ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο για τη μελέτη του σχολικού κλίματος, καθώς και οι κλίμακες της συναισθηματικής και της κανονιστικής δέσμευσης, από το ερωτηματολόγιο των Meyer & Allen (1997) οργανωσιακής δέσμευσης. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή, καθώς και οι σχέσεις μεταξύ συνομηλίκων εμφάνισαν υψηλή θετική συσχέτιση για το σχολικό κλίμα. Ακόμη, σημειώθηκε η ύπαρξη μέτριας θετικής συσχέτισης ανάμεσα στο σχολικό κλίμα και στις υπό μελέτη διαστάσεις της οργανωσιακής δέσμευσης του εκπαιδευτικού. Διαφορές προέκυψαν μεταξύ των μέσων όρων στη συναισθηματική δέσμευση των συμμετεχουσών νηπιαγωγών, ως προς την προϋπηρεσία που έχουν στο ίδιο νηπιαγωγείο. Τέλος, βρέθηκε ότι το σχολικό κλίμα, και ειδικότερα η διάσταση που αφορά τις σχέσεις μεταξύ μελών του προσωπικού στη σχολική κοινότητα, λειτουργεί ως ένας προβλεπτικός παράγοντας για την καλλιέργεια της συναισθηματικής και κανονιστικής δέσμευσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
σχολική αποτελεσματικότητα, σχολικό κλίμα, οργανωσιακή δέσμευση, Εκπαιδευτικοί Προσχολικής Εκπαίδευσης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
131
Αριθμός σελίδων:
113
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Λούπου Ε. Τελική εργασία (1).pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.