Πεποιθήσεις μαθητών/-τριών Γ’ – Στ’ τάξεων των Δημοτικών Σχολείων του Αρμενικού Κυανού Σταυρού για τη μαθηματική εκπαίδευση και τη γονική εμπλοκή

Διπλωματική Εργασία uoadl:2942970 108 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ιστορία και Φιλοσοφία των Μαθηματικών στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-04-19
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Στασινού Κανέλλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καφούση Σόνια Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπ/κού Σχεδιασμού
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Βουδούρη Αγγελική Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
Μπαραλής Γεώργιος Αναπλ. Καθηγητής Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πεποιθήσεις μαθητών/-τριών Γ’ – Στ’ τάξεων των Δημοτικών Σχολείων του Αρμενικού Κυανού Σταυρού για τη μαθηματική εκπαίδευση και τη γονική εμπλοκή
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πεποιθήσεις μαθητών/-τριών Γ’ – Στ’ τάξεων των Δημοτικών Σχολείων του Αρμενικού Κυανού Σταυρού για τη μαθηματική εκπαίδευση και τη γονική εμπλοκή
Περίληψη:
Τις τελευταίες δεκαετίες έχει αναπτυχθεί σημαντικά η έρευνα στον τομέα της Διδακτικής των Μαθηματικών. Σήμερα η παιδαγωγική έρευνα δίνει όλο και περισσότερη έμφαση στην κατανόηση του συναισθηματικού τομέα και στη σχέση του με τη μαθησιακή διαδικασία. Ο συναισθηματικός τομέας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία της μάθησης και συνεπιδρά με το γνωστικό τομέα, επηρεάζοντας την επίδοση του ατόμου σε διάφορα θέματα, ανάμεσα στα οποία και η επίλυση προβλήματος. Οι πεποιθήσεις των μαθητών/-τριών για τις δυνατότητές τους διαμορφώνονται όχι μόνο από την φοίτησή τους στο σχολείο, αλλά ταυτόχρονα και από το οικογενειακό και πολιτισμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο αναπτύσσονται. Η σχέση σχολείου - οικογένειας αντιμετωπίστηκε αρχικά με δυσπιστία. Τη δεκαετία του ’60, οι γονείς αντιμετωπίστηκαν αρχικά ως «εμπόδια» στην προσπάθεια βελτίωσης της μαθηματικής εκπαίδευσης, καθώς θεωρήθηκε ότι δε διέθεταν τις απαιτούμενες γνώσεις για να εμπλακούν. Αργότερα, στη δεκαετία του ’80, άρχισε να αναγνωρίζεται η σπουδαιότητα της γονικής εμπλοκής στη μάθηση των Μαθηματικών. Η εμπλοκή των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους αναγνωρίζεται πλέον ως σημαντικότατος παράγοντας για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της μάθησης. Σήμερα είναι καθολικά αποδεκτό ότι οι γονείς παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της μαθηματικής εμπειρίας του παιδιού και της επιτυχίας του στο μάθημα αυτό.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει ποιες είναι οι πεποιθήσεις των μαθητών/-τριών των δύο δημοτικών σχολείων του Αρμενικού Κυανού Σταυρού για τη γονική εμπλοκή στα Μαθηματικά. Παράλληλα να εξετάσει πώς διαμορφώνονται οι απαντήσεις ανάλογα με την τάξη που παρακολουθούν οι μαθητές/-τριες και αν υπάρχουν διαφορές ανάλογα με το φύλο του παιδιού. Συλλέχθηκαν δεδομένα από 78 μαθητές/-τριες που φοιτούσαν στις τάξεις Γ’ έως Στ’ των δύο σχολείων. Οι μαθητές/-τριες απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο βασισμένο στο PPI (Perceived Parental Influence) των Cao, Bishop και Forgasz. Για την επεξεργασία των αποτελεσμάτων που συγκεντρώθηκαν χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα στατιστικής ανάλυσης SPSS Statistics 25 της IBM.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Μαθηματικά, Γονική Εμπλοκή, Δημοτικό Σχολείο, Πεποιθήσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
80
Αριθμός σελίδων:
81
Stasinou_Kanella_master.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο