Ο ανθρώπινος παράγοντας στην διαχείριση επιχειρησιακού ρίσκου στην αεροπλοΐα.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2943178 100 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Καταστροφών και Κρίσεων στους Διοικητικούς και Αναπτυξιακούς Τομείς
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-04-14
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μαυροειδής Εμμανουήλ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βασίλειος Ι. Μαρτζάκλης Υποψήφιος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών Ειδικός Επιστημονικός Συνεργάτης ΕΚΠΑ
Δρ. Ε. Λέκκας,
Καθηγ. ΕΚΠΑ ,
Δρ. Α. Αντωναράκου
Καθηγ. ΕΚΠΑ,
Δρ. Β. Αντωνίου
ΕΔΙΠ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ανθρώπινος παράγοντας στην διαχείριση επιχειρησιακού ρίσκου στην αεροπλοΐα.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ανθρώπινος παράγοντας στην διαχείριση επιχειρησιακού ρίσκου στην αεροπλοΐα.
Περίληψη:
Ο άνθρωπος από την αρχή της δημιουργίας του, επηρέαζε με της πράξεις και της
αποφάσεις του την φυσική και ομαλή ροή των διεργασιών που δημιουργούνταν στο περιβάλλον
που αλληλοεπιδρούσε. Αποτέλεσε με τις ικανότητες και τα συναισθήματα του δυνητικό κίνδυνο
και την αιτία δημιουργίας επισφαλών καταστάσεων. Η σχέση του με τους άλλους ανθρώπους
και η αλληλεξάρτηση μαζί τους σε συνδυασμό με την απρόσκοπτη επιβολή των απόψεων και
των πιστεύω του είχε ως συνέπεια την επιρροή του σε επικίνδυνες καταστάσεις με εκούσιες ή
ακούσιες συνέπειες. Με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και την δημιουργία της αεροπλοΐας δεν
θα μπορούσε να μείνει αμέτοχος. Ως κύριος διαχειριστής του καινοτόμου τομέα της αεροπλοΐας
θεωρείται και ο κυριότερος παράγοντας δημιουργίας αεροπορικών ατυχημάτων. Τα λάθη του
και η εσφαλμένη λήψη αποφάσεων επηρεάζει άρδην την διαχείριση αεροπορικού ρίσκου τόσο
στην πολεμική αεροπορία, όσο και στην πολιτική. Ο τρόπος και ο χρόνος που λαμβάνει
αποφάσεις καθορίζει της συνέπειες των αεροπορικών ατυχημάτων και τον αριθμό των
θυμάτων.
Με την πάροδο του χρόνου αναπτύχθηκαν μοντέλα ανάλυσης του ανθρώπινου
παράγοντα που αποσκοπούν στην ανεύρεση και κατανόηση του ανθρώπινου λάθους.
Επιπλέον στοχεύουν στην λήψη μέτρων και δημιουργία βάσης δεδομένων επισφαλών
καταστάσεων, ώστε μέσα από την εκπαίδευση των πιλότων να μειωθεί ο αριθμός των
ατυχημάτων. Η εμφάνιση οργανισμών ασφάλειας πτήσεων δημιούργησε την ανάγκη ανάπτυξης
κουλτούρας ασφάλειας πτήσεων με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη κανόνων και ορίων
περιορισμού του ανθρώπινου λάθους και ανατροφοδότησης του συστήματος μείωσης του
επιχειρησιακού ρίσκου με ολοκληρωμένες και επιβεβαιωμένες αναφορές ατυχημάτων. Μέσα
από την μελέτη των διερευνήσεων των ατυχημάτων διαπιστώνουμε ότι ο ανθρώπινος
παράγοντας οφείλεται για το περίπου 80% τον ατυχημάτων. Είναι επιτακτική η ανάγκη
δημιουργίας συλλογικής και οργανικής κουλτούρας ασφάλειας πτήσεων ώστε να απαλλαχτούμε
από εμπειρικές συνήθειες και παλαιότερες νοοτροπίες οι οποίες δεν μπορούν εκμηδενίσουν τα
ποσοστά αεροπορικών ατυχημάτων. Δυστυχώς η μη ύπαρξη ατυχημάτων θεωρείται μη εφικτή
διότι ο άνθρωπος πάντα θα κατέχει θέσεις που με τις πράξεις ή με τις αποφάσεις του θα
καθορίζει την ομαλή ροή των πτήσεων
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Ανθρώπινος παράγοντας, Ανθρώπινο λάθος, Διαχείριση επιχειρησιακού ρίσκου, Λήψη απόφασης, Κουλτούρα ασφάλειας.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
62
Αριθμός σελίδων:
61
MASTER THESIS ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ 2020.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο