Ζήτηση & Διάθεση Πληρωμής για υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας Πέμπτης Γενιάς (5G) στην Ελλάδα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2946286 355 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διοίκηση και Οικονομική των Τηλεπικοινωνιακών Δικτύων και Πληροφοριακών Συστημάτων
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-06-06
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Παγορόπουλος Αθανάσιος
Φλόκι Ρεϊντόν
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δημήτριος Βαρουτάς, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ζήτηση & Διάθεση Πληρωμής για υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας Πέμπτης Γενιάς (5G) στην Ελλάδα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ζήτηση & Διάθεση Πληρωμής για υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας Πέμπτης Γενιάς (5G) στην Ελλάδα
Περίληψη:
Σε αντίθεση με τις προηγούμενες τεχνολογίες κινητών επικοινωνιών που επικεντρώθηκαν στους συνδρομητές υπηρεσιών, οι κινητές επικοινωνίες πέμπτης γενιάς (5G) αναμένεται να συγκλίνουν με διάφορους τομείς της βιομηχανίας, όπως οι μεταφορές, και οι κατασκευές, ενθαρρύνοντας έτσι την καινοτομία και παράγωντας σημαντικά αποτελέσματα κυματισμού. Σε μια στιγμή που η εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών 5G είναι σε πρώιμο στάδιο, είναι απαραίτητο να διερευνηθεί το ποσοστό και το προφίλ των χρηστών υπηρεσιών κινητών επικοινωνιών που είναι πιθανό να αποτελέσει το αρχικό δείγμα για τη δημιουργία και τη διάδοση των υπηρεσιών 5G.

Οι προηγούμενες μελέτες που είχαν διεξαχθεί για την ελληνική αγορά είτε αφορούσαν την βιομηχανική αγορά και την αγορά των επιχειρήσεων (B2B), είτε το δείγμα και η μέθοδος που χρησιμοποιούνταν δεν έδιναν σαφή αποτελέσματα στην αγορά καταναλωτών (B2C). Η τρέχουσα μελέτη αναλύει τις προτιμήσεις των καταναλωτών για υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας 5G χρησιμοποιώντας δεδομένα έρευνας προκειμένου να προσδιορίσουμε τον αντίκτυπο της ανάπτυξης τεχνολογίας 5G στην αγορά υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας 5G.

Για να υπολογιστεί η ζήτηση χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του ερωτηματολογίου μέσω Διαδικτύου και η προώθηση του έγινε μέσω των κοινωνικών δικτύων. Στη βασική υπόθεση οι καταναλωτές γνωρίζουν για τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας 5G, ζητάνε περισσότερη και γρηγορότερη πρόσβαση στο Internet, αλλά δεν είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα γι’ αυτό, καθώς θεωρούν ότι πληρώνουν ήδη πολλά χρήματα για τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας. Στη δευτερεύουσα υπόθεση, οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν ή δεν ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας 5G και κατ’ επέκταση δεν είναι πρόθυμοι να πληρώσουν γι’ αυτό στο άμεσο μέλλον. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την βασική υπόθεση και δείχνουν ότι οι καταναλωτές καθυστερούν την υιοθέτηση υπηρεσιών 5G κυρίως λόγω του κόστους και της έλλειψης ανάγκης. Λαμβάνοντας υπόψη την καθυστέρηση αγοράς, εκτιμάται ότι το ποσοστό αποδοχής των υπηρεσιών 5G από τους καταναλωτές θα μειωθεί κατά περισσότερο από 50%. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης υποδηλώνουν σημαντικές στρατηγικές επιπτώσεις που είναι πιθανό να μειώσουν την καθυστέρηση αγοράς των καταναλωτών, να βελτιώσουν το πραγματικό ποσοστό υιοθέτησης και να αυξήσουν τη διάδοση των υπηρεσιών 5G. Στα συμπεράσματα, εκτός από τα αποτελέσματα της έρευνας και τη γνώση που απορρέει από αυτά, προτείνονται θεματικές στις οποίες μπορούν να γίνουν περαιτέρω μελλοντικές έρευνες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Υπηρεσίες 5G, Προτίμηση Καταναλωτή, Ζήτηση Υπηρεσιών, Διάθεση Πληρωμής, Καθυστέρηση Υιοθέτησης Υπηρεσιών, Στατιστική Ανάλυση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
6
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
33
Αριθμός σελίδων:
113
Διπλωματική Εργασία - Ζήτηση 5G στην Ελλάδα.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο