A survey on Quality of Experience of Virtual and Augmented Reality environments

Διπλωματική Εργασία uoadl:2948173 88 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση / ειδίκευση Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-06-29
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Παραγιουδάκης Λεωνίδας
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λάζαρος Μεράκος, Καθηγητής, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
A survey on Quality of Experience of Virtual and Augmented Reality environments
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Eπισκόπηση Ποιότητας της Εμπειρίας σε περιβάλλοντα Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας
Περίληψη:
Οι εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας αποτελούν μια νέα και πολλά υποσχόμενη τεχνολογία, με εφαρμογές στην ιατρική, την εκπαίδευση, τα βιντεοπαιχνίδια, το ηλεκτρονικό εμπόριο και πολλές άλλες. Αυτή η τεχνολογία θέτει μια νέα πρόκληση για τους σχεδιαστές εφαρμογών, καθώς και για τους παρόχους υπηρεσιών δικτύου, επειδή είναι εντατική ως προς τους απαιτούμενους πόρους ώστε να είναι σε θέση να παρέχει συναρπαστική εμπειρία στους χρήστες της. Αυτή η πρόκληση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, λόγω παραγόντων που είναι δύσκολο να μοντελοποιηθούν και να προβλεφθούν, όπως η κινητικότητα, η στρατηγική μεταβίβασης και η κατανομή πόρων. Αυτή η διπλωματική φιλοδοξεί να παράσχει μια ανασκόπηση των τεχνικών και μεθόδων εκτίμησης της ποιότητας της εμπειρίας (QoE) και των μεθόδων που έχουν αναπτυχθεί γύρω από αυτές τις εφαρμογές.
Στην πρώτη ενότητα, εξετάζουμε τις στρατηγικές παροχής QoE για εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Αυτή η ενότητα εξετάζει αρκετές περιπτώσεις εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας, όπως ένα λογισμικό προσομοίωσης βαρέων μηχανημάτων, μια εκπαιδευτική εφαρμογή και άλλες ψηφιακές εφαρμογές εμβύθισης. Το εύρος και η ποικιλία των εφαρμογών και των μεθόδων εκτίμησης της ποιότητας της εμπειρίας οδηγούν σε αντικρουόμενα συμπεράσματα σχετικά με τις μεθόδους αξιολόγησης QoE.
Στην επόμενη ενότητα αναφερόμαστε σε εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, και πάλι με μια αναφορά σε μια μεγάλη ποικιλία εφαρμογών, όπως ένας βοηθός επαυξημένης πραγματικότητας, βιντεοπαιχνίδια επαυξημένης πραγματικότητας και άλλες ψηφιακές εφαρμογές. Τα συμπεράσματα σε αυτήν την ενότητα είναι πιο ισχυρά και τα συναισθήματα των ανθρώπων μπορούν να σχηματίσουν πιο ουσιαστικά πορίσματα.
Στην τελευταία ενότητα διερευνούμε την QoE σε εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας για κινητές συσκευές και κινητά δίκτυα. Σε αυτό το μέρος ασχολούμαστε με πιο τεχνικές πτυχές όπως η διαχείριση της κινητικότητας, οι στρατηγικές μεταβίβασης και οι αλγόριθμοι κατανομής πόρων και ο αντίκτυπος που έχουν αυτοί στην εμπειρία των χρηστών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Ποιότητα Εμπειρίας, Εικονική Πραγματικότητα, Επαυξημένη Πραγματικότητα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
49
Αριθμός σελίδων:
87
paragioudakis_m1586_final.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο