Η σχέση του γονικού στυλ και των γονικών πρακτικών με την ανάπτυξη και ρύθμιση των συμπτωμάτων της ΔΕΠ-Υ.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2959511 112 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-08-09
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Βάκα Θεοδώρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τιμόθεος Κ. Παπαδόπουλος, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κύπρου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η σχέση του γονικού στυλ και των γονικών πρακτικών με την ανάπτυξη και ρύθμιση των συμπτωμάτων της ΔΕΠ-Υ.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η σχέση του γονικού στυλ και των γονικών πρακτικών με την ανάπτυξη και ρύθμιση των συμπτωμάτων της ΔΕΠ-Υ.
Περίληψη:
Το οικογενειακό περιβάλλον φαίνεται να έχει επίδραση στον βαθμό με τον οποίο τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ μπορούν να μάθουν να ρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους και να περιορίζουν τις αρνητικές συνέπειες στην καθημερινή τους λειτουργικότητα αλλά και στις σχέσεις τους με τους συνομηλίκους τους. Παρά το γεγονός ότι η ερευνητική κοινότητα έχει δείξει αυξημένο ενδιαφέρον στη μελέτη της σχέση που υπάρχει μεταξύ των γονικών πρακτικών και της συμπεριφοράς των παιδιών τυπικής ανάπτυξης, το ενδιαφέρον για τη σχέση που έχει το γονικό στυλ με την έκφραση των συμπτωμάτων στα παιδιά με ΔΕΠ-Υ είναι συγκριτικά μικρότερο. H παρούσα έρευνα αποσκοπούσε στη διερεύνηση της επίδρασης του γονικού στυλ και των πρακτικών των γονέων στην ανάπτυξη και ρύθμιση των συμπτωμάτων της ΔΕΠ-Υ. Επιπλέον, από όσο γνωρίζουμε, η παρούσα έρευνα αποτελεί μια από τις ελάχιστες διεθνώς και την πρώτη που διεξάγεται στην Ελλάδα, που αξιοποιεί ποιοτική μεθοδολογία για τον έλεγχο της σχέσης του γονικού στυλ και τη ρύθμιση των συμπτωμάτων της ΔΕΠ-Υ από την πλευρά του παιδιού. Το δείγμα της έρευνας αποτελείτο από δέκα 10 ζευγάρια γονέων που έχουν παιδί διαγνωσμένο με ΔΕΠ-Υ, ηλικίας από 7 έως 15 ετών. Η έρευνα διεξήχθη μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων και τα ερευνητικά δεδομένα που προέκυψαν, αναλύθηκαν και οργανώθηκαν με βάση τις αρχές της θεματικής ανάλυσης. Συγκεκριμένα, η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ που απολαμβάνουν γονικές πρακτικές, όπως η γονική τρυφερότητα, η επικοινωνία και η ενίσχυση της αυτονομίας, μπορούν να προσαρμοστούν καλύτερα και να διαχειριστούν τις προκλήσεις της διαταραχής, περιορίζοντας πιθανές αρνητικές συνέπειες στην καθημερινότητά τους και στις κοινωνικές τους σχέσεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), οικογενειακοί παράγοντες, γονικό στυλ, γονικές πρακτικές, ποιοτική μεθοδολογία.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
78
Αριθμός σελίδων:
105
Parental Practices and ADHD_Thedora Vaka.pdf (594 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο