Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα ΔικαιώματαΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-08-12
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευγενία Φλογαΐτη, Καθηγήτρια, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Περιβαλλοντική δικαιοσύνη και περιβαλλοντικές ανισότητες - απόψεις και στάσεις εκπαιδευτικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Περιβαλλοντική δικαιοσύνη και περιβαλλοντικές ανισότητες - απόψεις και στάσεις εκπαιδευτικών
Περίληψη:
Η περιβαλλοντική δικαιοσύνη και η περιβαλλοντική ανισότητα αποτελούν δύο αλληλένδετα φαινόμενα τα οποία μελετώνται στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Ο σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων και των στάσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις έννοιες της περιβαλλοντικής δικαιοσύνης και των περιβαλλοντικών ανισοτήτων, καθώς και η διερεύνηση των δράσεων που πραγματοποιούνται μέσω της εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών ανισοτήτων. Στην έρευνα συμμετείχαν 11 εκπαιδευτικοί. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσα από τη διεξαγωγή ατομικών ημιδομημένων συνεντεύξεων. Οι συνεντεύξεις αναλύθηκαν με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Από την ανάλυση προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί διατηρούν θετικές αντιλήψεις και γνώσεις για την περιβαλλοντική δικαιοσύνη και τις περιβαλλοντικές ανισότητες. Ακόμα, οι εκπαιδευτικοί εμφάνισαν θετικές στάσεις απέναντι στην ένταξη των δύο φαινομένων στο σχολικό περιβάλλον καθώς εκείνες ωφελούν τους μαθητές. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν θετικές αντιλήψεις απέναντι στην εκτέλεση ενεργειών στα πλαίσια της εκπαίδευσης, για τη μείωση των περιβαλλοντικών ανισοτήτων. Από την έρευνα προκύπτει το συμπέρασμα ότι οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται τις δύο έννοιες αλλά χρειάζονται επιμόρφωση για να τις εντάξουν αποτελεσματικά στην περιβαλλοντική εκπαίδευση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
περιβαλλοντική ανισότητα, περιβαλλοντική εκπαίδευση, περιβαλλοντική δικαιοσύνη, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στάσεις, αντιλήψεις, δράσεις
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
106