«Οι γνώσεις και η ενσυναίσθηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2960090 201 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-09-02
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Τσιούγκου Ελισάβετ-Ευδοκία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θ. Κ. ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Κ. ΤΣΩΛΗ ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Ν. ΣΤΑΥΡΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΕΦΑΑ-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Οι γνώσεις και η ενσυναίσθηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Οι γνώσεις και η ενσυναίσθηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος»
Περίληψη:
Η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) αποτελεί μια αναπτυξιακή διαταραχή του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος, τα συμπτώματα της οποίας ξεκινούν πριν την ηλικία των τριών ετών ενός παιδιού. Οι μαθητές με αυτισμό αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον. Γι αυτό πλήθος ερευνών έχουν εστιάσει στην ενημερότητα των εκπαιδευτικών για τον αυτισμό αλλά και για τα οφέλη της ενσυναίσθησης των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές. Σκοπός της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της ενσυναίσθησης και των γνώσεων των δασκάλων για τον αυτισμό και της πιθανής συσχέτισής τους. Οι επιμέρους στόχοι της εργασίας είναι η διερεύνηση: α) του επιπέδου ενημερότητας των εκπαιδευτικών για τον αυτισμό, β) του βαθμού ενσυναίσθησης των εκπαιδευτικών και γ) της επίδρασης των δημογραφικών παραγόντων στις γνώσεις και την ενσυναίσθηση των εκπαιδευτικών. Στην έρευνα συμμετείχαν 113 εκπαιδευτικοί από δημοτικά σχολεία της Κορινθίας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο για τα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων, το μεταφρασμένο ερωτηματολόγιο Ενσυναίσθησης του Τορόντο (Toronto Empathy Questionnaire των Kourmousi, Amanaki, Tzavara, Merakou, Barbouni, & Koutras, 2017)και το μεταφρασμένο ερωτηματολόγιο γνώσεων για τον αυτισμό (Autism Awareness Survey των Obeid, Daou, Denigris, Shane-Simpson, Brooks, & Gillespie-Lynch, 2015). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το επίπεδο γνώσεων των εκπαιδευτικών για τον αυτισμό είναι μέτριο και το επίπεδο ενσυναίσθησης τους μέτριο προς χαμηλό. Τα ευρήματα έδειξαν επίσης ότι το φύλο, η ηλικία, η προϋπηρεσία και η θέση υπηρεσίας των εκπαιδευτικών επηρεάζουν το επίπεδο γνώσεων και ενσυναίσθησης των εκπαιδευτικών. Τέλος τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν χαμηλή αρνητική και στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ των γνώσεων για τη ΔΑΦ και της ενσυναίσθησης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Ενσυναίσθηση, Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, εκπαιδευτικοί, ειδική αγωγή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
70
Αριθμός σελίδων:
108
ΕΤσιούγκου_Διπλωματική εργασία_2021 (1).pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο