Re-visioning in Red: Intersextual Politics and the Rise of the Queer Hero in Anne Carson’s Autobiography of Red and Red Doc>

Διπλωματική Εργασία uoadl:2960347 96 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Το Ελληνικό Στοιχείο στην Αγγλόφωνη Λογοτεχνία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-10-23
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Γκιλντιρίμ Ευανθία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ντόκου Χριστίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια
Δημακοπούλου Σταματίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια
Σακελλίου-Schultz Ευαγγελία, Καθηγήτρια
Πρωτότυπος Τίτλος:
Re-visioning in Red: Intersextual Politics and the Rise of the Queer Hero in Anne Carson’s Autobiography of Red and Red Doc>
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αναθ(ε)ωρώντας με Κόκκινο: Διαφυλοκειμενική Πολιτική και η Γέννηση του Queer Ήρωα στα έργα Autobiography of Red και Red Doc> της Anne Carson
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στα έργα Autobiography of Red(1998) και Red Doc> (2003) ως εναλλακτικές αλλά ισάξια δυναμικές διασκευές του λυρικού ποιήματος, Γηρυονηίς του Στησιχόρου (περί το 600 π.Χ.) με σκοπό να καταδείξει τη σύνδεση ανάμεσα στον αρχαίο ελληνικό μύθο και την queerθεωρία. Υπό αυτό το πρίσμα, η επιλογή της συγγραφέως να μεταγράψει μια βίαιη ηρωική πράξη ως ερωτικό ειδύλλιο, θα εξεταστεί ως μια πρόκληση ενάντια σε μια δύσκαμπτη επική παράδοση που λειτουργεί στο πλαίσιο ενός συστήματος πατριαρχικών αξιών. Ειδικότερα, θα αντιπαραβάλλω τους χαρακτήρες του Ηρακλή και του Γηρυώνη ως δύο όψεις του ίδιου ηρωικού «νομίσματος», αντλώντας το θεωρητικό μου πλαίσιο από τα έργα των Joseph Campbellκαι Umberto Eco. Συνεπώς, αφού εντοπίσω τα ομοερωτικά μοτίβα που εκκινούν την είσοδο των ηρώων στην περιπέτεια στο πρώτο έργο, θα παρακολουθήσω την εξέλιξη ήρωα και του ταξιδιού του και στα δυο έργα. Σε αυτό το πλαίσιο, τα έργα της Carson θα ερευνηθούν ως δύο πολυσήμαντα λογοτεχνικά κείμενα που μπορούν να υποστηρίξουν τον queerπολιτικό ακτιβισμό μέσα από μια συνειδητή άσκηση της διαφυλοκειμενικής γραφής. Κατ’ επέκταση, κάνοντας χρήση ενός νεοσχηματισμένου όρου, που προέρχεται από την μελέτη της Hatice Karaman πάνω στη μετα-δομιστική θεωρία, θα επιχειρήσω να περιγράψω πώς η επαφή δύο χρονολογικά ετερόκλητων συγγραφέων και λογοτεχνιςκών ειδών μεταμορφώνει τις κειμενικές αυτές μονάδες σε δύο ουσιαστικά queer θέασεις/θέες. Τέλος, η αμφισβήτηση του διττού νοήματος του μύθου ως γλωσσική μονάδα προφορικής ή γραπτής παράδοσης, όπως επίσης και ως ψέματος (κατά τη δημώδη χρήση του όρου), όπως αυτή εγγράφεται μέσα από το αυτοβιογραφικό εγχείρημα του Γηρυώνη, θα αντιμετωπιστεί ως μια δυναμική μορφή αντίστασης, η οποία μπορεί να μεταφερθεί από τη λογοτεχνική στην κοινωνική πραγματικότητα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Μυθολογία, Άθλοι, Δέκατος, Άθλος, Ήρωας, Ταξίδι, Τζόζεφ Κάμπελ, Queer, Ηρακλής, Γηρυώνης, Στησιχόρος, Μύθος, Κριτική, Άνν Κάρσον, Αρχαία Ελλάδα, θηλυκότητα, ομοερωτισμός, 'Ηρα, αρρενωπότητα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
55
Αριθμός σελίδων:
64
Evanthia Gkilntirim Thesis.pdf (804 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο