Die Vermittlung von Aussprache in den Lehrwerken: „Magnet neu A1 und A2 Deutsch für junge Lernende“ und „DaF kompakt A1-B1 für Erwachsene“

Διπλωματική Εργασία uoadl:2961459 113 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διεπαφές Γλωσσολογίας και Διδακτικής
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-10-15
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Σράϊμπερ Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δάφνη Βήδενμαϊερ, επίκουρη καθηγήτρια, Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
Ευδοκία Μπαλάση, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
Χριστίνα Αλεξανδρή, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Die Vermittlung von Aussprache in den Lehrwerken: „Magnet neu A1 und A2 Deutsch für junge Lernende“ und „DaF kompakt A1-B1 für Erwachsene“
Γλώσσες εργασίας:
Γερμανικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διδασκαλία της προφοράς στα διδακτικά εγχειρίδια της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας: "Magnet neu A1 και A2 Γερμανικά για παιδιά και εφήβους" και "DaF kompakt A1-B1 για ενήλικες"
Περίληψη:
Κατά την διαδικασία της εκμάθησης γλωσσών εφιστάται επανειλημμένα η προσοχή στη σημασία μιας υποδειγματικής και κατανοητής προφοράς. Σύμφωνα με ισχύουσες διαπιστώσεις ασχολείται η φωνητική, η οποία είναι π.χ. είτε ενσωματωμένη εντός μιας διδακτικής ενότητας, είτε εμφανίζεται σε μια ανεξάρτητη στήλη, με τον τονισμό και με την άρθρωση ή καλύτερα με τον σχηματισμό των φθόγγων.
Οι συγγραφείς, οι οποίοι ασχολούνται με τα διδακτικά εγχειρίδια και συγκεκριμένα με την διδασκαλία της φωνητικής σε αυτά, οφείλουν να ακολουθούν κάποια συγκεκριμένα κριτήρια καθώς και μια συγκεκριμένη τυπολογία ασκήσεων, όπως ακουστικές, προφορικές και γραπτές ασκήσεις, οι οποίες να είναι σχεδιασμένες ανάλογα με την ηλικία των μαθητών, έτσι ώστε οι μαθητές να ευαισθητοποιηθούν, να παρακινηθούν και να έχουν την δυνατότητα να διορθώνουν πιθανά λάθη, όσο αναφορά το θέμα της προφοράς.
Μερικές ασκήσεις, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην προώθηση της φωνητικής και φωνολογικής ικανότητας, είναι π.χ. τόσο οι γραπτές ασκήσεις, όπως η υπογράμμιση, η συμπλήρωση κενών και η φωνητική μεταγραφή, όσο και οι προφορικές ασκήσεις, όπως η προφορική επανάληψη, η απαγγελία και η ανάγνωση των λέξεων.
Η παρούσα εργασία ασχολείται με την διδασκαλία της προφοράς στα διδακτικά εγχειρίδια της γερμανικής ως ξένης γλώσσας “ Magnet neu A1 και Α2 Γερμανικά για παιδιά και εφήβους” και “ DaF kompakt A1-B1 για ενήλικες” και κυρίως με την διδασκαλία της προφοράς συγκεκριμένων φωνηέντων και συμφώνων, τα οποία διδάσκονται σε μια ξεχωριστή και αυτόνομη στήλη στο τέλος κάθε διδακτικής ενότητας, είτε στο βιβλίο του μαθητή, είτε στο βιβλίο των ασκήσεων, τόσο ανάλογα με το επίπεδο από το Α1-Β1, όσο και ανάλογα με την ηλικία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
η προφορά στα διδακτικά εγχειρίδια
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
29
Αριθμός σελίδων:
93
Phonetik Masterarbeit2.pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο