Διερεύνηση Ψυχοκοινωνικών και Οργανωσιακών Παραγόντων των Μελών ΔΕΠ των Ελληνικών Πανεπιστημίων

Διδακτορική Διατριβή uoadl:2961618 102 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-09-29
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μαρινάκη Μαριάννα
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Αλέξανδρος –Σταμάτιος Αντωνίου Αναπληρωτής Καθηγητής ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Αικατερίνη Γκαρή Καθηγήτρια Του Τμήματος Ψυχολογίας- ΕΚΠΑ
Ιωάννης Σαλβαράς Ομότιμος Καθηγητής ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Αγγελική Βουδούρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Δημοσθένης Δασκαλάκης Καθηγητής ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Θωμάς Μπαμπάλης Καθηγητής ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Αναστασία Αλευριάδου Καθηγήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση Ψυχοκοινωνικών και Οργανωσιακών Παραγόντων των Μελών ΔΕΠ των Ελληνικών Πανεπιστημίων
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση Ψυχοκοινωνικών και Οργανωσιακών Παραγόντων των Μελών ΔΕΠ των Ελληνικών Πανεπιστημίων
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί να εξετάσει α) τη συναισθηματική νοημοσύνη, β) το βαθμό της επαγγελματικής εξουθένωσης, γ) τα επίπεδα στρες και δ) τις στρατηγικές αντιμετώπισης, σε ερευνητικό δείγμα 547 μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού, σε Δημόσια Πανεπιστήμια της Ελλάδας. Η συμπεριφορά της συναισθηματικής νοημοσύνης, μετρήθηκε με τη σύντομη μορφή του ερωτηματολογίου Trait Emotional Intelligence Questionnaire-Short Form (Petrides, 2009a, 2009b). Για την αξιολόγηση της επαγγελματικής εξουθένωσης χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Maslach Burnout Inventory-Educators Survey (Maslach, Jackson & Schwab, 1996). Για την μέτρηση των στρατηγικών αντιμετώπισης των στρεσογόνων καταστάσεων, χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Occupational Stress Indicator (Cooper, Sloan, & Williams, 1988) και τέλος για την αξιολόγηση των στρεσογόνων παραγόντων χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Occupational Stress Scale (Antoniou, Polychroni & Kotroni, 2009). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, οι ακαδημαϊκοί διδάσκοντες σημείωσαν μέτρια προς υψηλά επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης. Οι βαθμολογίες του ακαδημαϊκού προσωπικού ήταν μέτριες σε όλες σχεδόν τις συνιστώσες της επαγγελματικής εξουθένωσης. Οι πιο δημοφιλείς στρατηγικές αντιμετώπισης που χρησιμοποιούν οι διδάσκοντες είναι η ενεργή συμμετοχή του ατόμου οι στρατηγικές που βασίζονται σε συγκεκριμένες διαδικασίες-τακτικές και αυτές που βασίζονται στη λογική, ενώ οι παράγοντες που προκαλούν στρες στο ακαδημαϊκό προσωπικό είναι η έλλειψη υποδομών, τα μέσα εργασίας και η έλλειψη βοηθητικού προσωπικού στις αίθουσες διδασκαλίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
συναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό, επαγγελματική εξουθένωση, στρατηγικές αντιμετώπισης, ακαδημαϊκό προσωπικό, Ελληνικά πανεπιστήμια.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
8
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
843
Αριθμός σελίδων:
504
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Marinaki_ Marianna_PhD.pdf
6 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.