Αξιολόγηση απόδοσης νοσηλευτών κατά την εκπαίδευση στην ορθοσιγμοειδοσκόπηση με χρήση προσομοιωτή

Διδακτορική Διατριβή uoadl:2961998 66 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Νοσηλευτικής
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-10-05
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Αλουντάτ Μούσσα
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Χρήστος Μαυρογιάννης, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ, Επιβλέπων
Ευάγγελος Γεωργίου, Καθηγητής, Τμήμα Ιατρικής, ΕΚΠΑ
Ιωάννης Ελευσινιώτης, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Ιωάννης Κακλαμάνος, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνος Μπίρμπας, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Παπαγεωργίου Ευσταθία, Καθηγήτρια, Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Θεόδωρος Μαριόλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιολόγηση απόδοσης νοσηλευτών κατά την εκπαίδευση στην ορθοσιγμοειδοσκόπηση με χρήση προσομοιωτή
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιολόγηση απόδοσης νοσηλευτών κατά την εκπαίδευση στην ορθοσιγμοειδοσκόπηση με χρήση προσομοιωτή
Περίληψη:
Σπανίζουν οι βιβλιογραφικές αναφορές που αξιολογούν την εκπαίδευση των νοσηλευτών στην ορθοσιγμοειδοσκόπηση με βάση την προσομοίωση. Σκοπός αυτής της προοπτικής μη τυχαιοποιημένης μελέτης ήταν η εκτίμηση της απόδοσης ατόμων με νοσηλευτική κατάρτιση στη βασιζόμενη σε προσομοίωση εκπαίδευση στην ορθοσιγμοειδοσκόπηση και την ανίχνευση τυχόν επίδρασης στην απόδοσή τους, της εργασιακής εμπειρίας σε ενδοσκοπική μονάδα, της γενικής επαγγελματικής εμπειρίας και των δεξιοτήτων σε δραστηριότητες που απαιτούν συντονισμένους χειρισμούς. Συμπεριλήφθηκαν 44 άτομα: 12 νοσηλευτές με (ομάδα Α) και 14 νοσηλευτές χωρίς εμπειρία ενδοσκοπικής μονάδας (ομάδα Β) καθώς και 18 τελειόφοιτοι φοιτητές νοσηλευτικής (ομάδα Γ). Όλοι εκπαιδεύτηκαν στην ορθοσιγμοειδοσκόπηση με χρήση προσομοιωτή. Οι συμμετέχοντες αξιολογήθηκαν σε σχέση με προκαθορισμένες πιστοποιημένες (validated) παραμέτρους. Οι δεξιότητες σε δραστηριότητες που απαιτούν συντονισμένους χειρισμούς αναλύθηκαν προκειμένου να εξαχθούν πιθανές συσχετίσεις με την απόδοσή τους. Ο συνολικός πληθυσμός χρειάστηκε διάμεσο αριθμό 5 προσπαθειών για την επίτευξη όλων των προκαθορισμένων στόχων. Οι ομάδες Α και Γ υπερείχαν της ομάδας Β όσον αφορά τον αριθμό των προσπαθειών που απαιτούνταν για την επίτευξη του προκαθορισμένου ποσοστού ενδοσκοπηθέντος βλεννογόνου (p = 0,017, p = 0,027, αντιστοίχως). Επιπλέον, η ομάδα Α υπερείχε της ομάδας Β σχετικά με την προκαθορισμένη διάρκεια της διαδικασίας (p = 0,046). Παρατηρήθηκε τάση για λιγότερες προσπάθειες για την επίτευξη της συνολικής επιτυχούς ενδοσκόπησης στις ομάδες Α και Γ συγκριτικά με την ομάδα Β. Η αυξημένη βαθμολογία (score) στην χρήση έγχορδων μουσικών οργάνων συσχετίστηκε με μειωμένο συνολικό χρόνο της διαδικασίας (rs = -0,34, p = 0,03) και με μειωμένο αριθμό συνολικών προσπαθειών επιτυχούς ενδοσκόπησης (rs = -0,31, p = 0,046).
Από τη μελέτη αυτή προκύπτει ότι η εκπαίδευση νοσηλευτών και φοιτητών νοσηλευτικής στην ορθοσιγμοειδοσκόπηση με χρήση προσομοιωτή είναι εφικτή μέσω ενός κατάλληλου προγράμματος εκμάθησης. Η εμπειρία στην ενδοσκοπική μονάδα και οι δεξιότητες σε δραστηριότητες που απαιτούν συντονισμένους χειρισμούς έχουν θετικό αντίκτυπο στην εκπαίδευση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Προσομοιωτής ενδοσκόπησης, Ενδοσκόπος νοσηλευτής, Ορθοσιγμοειδοσκόπηση, Εκπαίδευση στην ενδοσκόπηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
224
Αριθμός σελίδων:
129