Αντιλήψεις φιλολόγων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το ζήτημα της επαγγελματικής τους ανάπτυξης και η αυτοαξιολόγηση ως μέσο επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικού: μία ποιοτική προσέγγιση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2963084 222 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία Ανθρωπιστικών Αντικειμένων και Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-10-20
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Βουδούρη Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κασιμάτη Αικατερίνη, Καθηγήτρια Παιδαγωγικoύ Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ.
Μαμούρα Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Βέρδης Αθανάσιος, Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις φιλολόγων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το ζήτημα της επαγγελματικής τους ανάπτυξης και η αυτοαξιολόγηση ως μέσο επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικού: μία ποιοτική προσέγγιση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις φιλολόγων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το ζήτημα της επαγγελματικής τους ανάπτυξης και η αυτοαξιολόγηση ως μέσο επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικού: μία ποιοτική προσέγγιση
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων φιλολόγων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικού, την αυτοαξιολόγηση στην εκπαίδευση καθώς και με τη μεταξύ τους σχέση. Η παρούσα έρευνα, αποτελεί μία «μελέτη περίπτωσης». Η ερευνητική επιστημολογική μέθοδος που επιλέχθηκε για να διερευνηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα και για να εκπληρωθούν ο σκοπός και οι στόχοι της έρευνας, ήταν η ποιοτική ανάλυση και το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε η συνέντευξη. Έγινε «σκόπιμη δειγματοληψία» (purposive sampling), με δείγμα δέκα συμμετέχουσες με τουλάχιστον 15ετή προϋπηρεσία σε δημόσιο σχολείο. Μέσα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, διαφάνηκε πως οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί κατανοούν πλήρως και ενστερνίζονται τη σημασία της υλοποίησης δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικού. Φάνηκε ακόμη να πιστεύουν πως οι δράσεις στο πλαίσιο της επαγγελματικής ανάπτυξης, δύναται να διαμορφώσουν το προφίλ του εκπαιδευτικού ως επαγγελματία. Στο πεδίο της αυτοαξιολόγησης όμως, η έννοια της «αυτοαξιολόγησης» φάνηκε πως δεν ήταν ήταν σαφώς ορισμένη και προσδιορισμένη για τις συμμετέχουσες εκπαιδευτικούς, σημείο από το οποίο απορρέει η αναγκαιότητα σαφούς προσδιορισμού της έννοιας της αυτοαξιολόγησης στην εκπαίδευση για τους εκπαιδευτικούς. Τονίστηκε η αξιοποίηση κάποιων τεχνικών αυτοαξιολόγησης ως παράγοντα διαμόρφωσης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Ακόμη, όλες οι συμμετέχουσες σημείωσαν πως υπό ορισμένες προϋποθέσεις η αυτοαξιολόγηση μπορεί να επιδράσει θετικά στην επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικού. Μπορεί συνεπώς να εξαχθεί το συμπέρασμα, πως η αυτοαξιολόγηση στην εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στην επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικού, προκύπτει όμως η αναγκαιότητα της αποσαφήνισης και του σαφούς προσδιορισμού της έννοιας της αυτοαξιολόγησης στην εκπαίδευση για τους εκπαιδευτικούς ώστε να αποκτήσουν τη δυνατότητα αξιοποίησης τεχνικών αυτοαξιολόγησης στην καθημερινή τους πρακτική με τρόπο ουσιαστικό που να συμβάλλει τελικά στη επαγγελματική τους ανάπτυξη. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας ενέχουν προεκτάσεις αναφορικά με την ενίσχυση και ενδυνάμωση τόσο του σχολείου όσο και των εκπαιδευτικών στις μέρες μας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικού, φιλόλογοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού, αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, αυτοαξιολόγηση στην εκπαίδευση, δημόσιο σχολείο
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
6
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
142
Αριθμός σελίδων:
228
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΒΟΥΔΟΥΡΗ_ΓΕΩΡΓΙΑ.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο