Eurydice Unbound: Tracing Eurydice’s Individuality in Postmodern American Drama

Διπλωματική Εργασία uoadl:2963444 82 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Το Ελληνικό Στοιχείο στην Αγγλόφωνη Λογοτεχνία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-10-24
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Κατωπόδη Σαπφώ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Μπλατάνης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Χριστίνα Ντόκου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Μαρία Κουτσουδάκη, Καθηγήτρια, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Eurydice Unbound: Tracing Eurydice’s Individuality in Postmodern American Drama
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αδέσμευτη Ευρυδίκη: Αναζητώντας την ατομικότητα της Ευρυδίκης στο Μεταμοντέρνο Αμερικανικό Θέατρο
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης, περνώντας από την κλασική στις μοντέρνες θεατρικές εκδοχές τους. Πρόκειται, για ένα εμβληματικό παράδειγμα, τόσο στην αρχαιότητα όσο και στην σύγχρονη εποχή, ενός δυνατού, αέναου έρωτα η κατάληξη του οποίου πάντα παραμένει καταστροφική. Στον μύθο, η ζωή του ενός ήρωα είναι στενά συνυφασμένη με τη ζωή και κυρίως τις αποφάσεις του άλλου. Ωστόσο, κύριο ρόλο στην εξέλιξη της πλοκής κατέχει ο Ορφέας, ενώ η μορφή της Ευρυδίκης μοιάζει συμπληρωματική: τονίζει, δηλαδή, τα συναισθήματα του Ορφέα και αποτελεί το αντικείμενο του πόθου του, χωρίς όμως να καθίσταται ενεργό υποκείμενο της πλοκής. Στόχος της εργασίας αποτελεί η διάλυση της παραπάνω δυναμικής του ρόλου της Ευρυδίκης, μέσω των συγχρόνων μεταγραφών του μύθου, και η ανάδειξη ενός ρόλου πρόσφορου για κοινωνικοπολιτική κριτική. Ως τεκμήρια της παραπάνω θέσης θα εξεταστούν τρία μεταμοντέρνα θεατρικά έργα, που τοποθετούν την μορφή της στο κέντρο της πλοκής. Στην πρώτη ενότητα θα εξηγηθούν οι διαφορές που εντοπίζονται στα παραπάνω έργα συγκριτικά με τον κλασικό μύθο. Στη δεύτερη ενότητα, το κέντρο θα μετατεθεί από τον λόγο στο σώμα της πρωταγωνίστριας, διερευνώντας το ζήτημα της απελευθέρωσής της αλλά και την θεατρικότητα που αποδίδει στα τρία έργα και την επίδραση που ασκεί στο κοινό. Στο τελευταίο τμήμα η ανάλυση θα στραφεί εκ νέου στον κλασικό μύθο ώστε να αποδειχθεί η πολυπλοκότητα του χαρακτήρα της Ευρυδίκης και η ικανότητα συνεχούς αυτοπροσδιορισμού της που προκύπτουν ακριβώς από την απουσία και την παθητικότητα της στον αρχαίο μύθο. Μέσα από την ανάλυση των έργων, η Ευρυδίκη μετατρέπεται σε ένα παγκόσμιο σύμβολο συνδεδεμένο με τη γυναικεία φύση της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Ευρυδίκη, Ορφέας, Αρχαίος Ελληνικός Μύθος, Μεταμοντέρνο Αμερικανικό Θέατρο, Φεμινισμός, Μαρξισμός, Ψυχανάλυση, Θεατρικότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
44
Αριθμός σελίδων:
48
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Katopodi Dissertation final.pdf
419 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.