Η καλλιέργεια των Κοινωνικών και Συναισθηματικών δεξιοτήτων μέσω παιγνιοποίησης (gamification) σε παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2965598 171 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-11-14
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μαναβάκη Βάια
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχαήλ Φειδάκης, Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό, Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Χαράλαμπος Πατρικάκης, Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η καλλιέργεια των Κοινωνικών και Συναισθηματικών δεξιοτήτων μέσω παιγνιοποίησης (gamification) σε παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η καλλιέργεια των Κοινωνικών και Συναισθηματικών δεξιοτήτων μέσω παιγνιοποίησης (gamification) σε παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου
Περίληψη:
Η σπουδαιότητα των Κοινωνικών και Συναισθηματικών δεξιοτήτων (SECs) για την ενθάρρυνση της ακαδημαϊκής επιτυχίας και την προσωπική και κοινωνική ευημερία απασχολεί εδώ και αρκετά χρόνια την έρευνα. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει το σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός διδακτικού σεναρίου, που βασίζεται στην τεχνική της Παιγνιοποίησης (gamification) για την καλλιέργεια των SECs παιδιών που φοιτούν στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου.
Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι διπλός. Αρχικά, στοχεύει στη διερεύνηση των κατάλληλων ψηφιακών παιχνιδιών, που μπορούν να υποστηρίξουν μια παρέμβαση Social and Emotional Learning (SEL) στην τάξη. Επίσης, στοχεύει στον σχεδιασμό και την εφαρμογή μιας παιγνιοποιημένης εμπειρίας, βασισμένης στο μοντέλο μικτής μάθησης (Blended-Learning, BL), όπως και στην ομαδοσυνεργατική μάθηση υποστηριζόμενη από υπολογιστή (Computer Supported Collaborative Learning - CSCL).
Η εκπαιδευτική πλατφόρμα Παιγνιοποίησης, Classcraft, χρησιμοποιήθηκε για την υποστήριξη των δραστηριοτήτων, που σχεδιάστηκαν για την βελτίωση όλων εκείνων των ικανοτήτων που απαιτούνται για μια υγιή ψυχική ανάπτυξη των μαθητών. Το εκπαιδευτικό σενάριο εφαρμόστηκε σε πραγματικές συνθήκες τάξης ενός Δημόσιου Δημοτικού σχολείου της Αττικής, με διάρκεια 5 διδακτικών ωρών. Λόγω συγκεκριμένων περιορισμών, η παρέμβαση αξιολογήθηκε με δευτερογενή παρατήρηση.
Τα αποτελέσματα έδειξαν βελτίωση στη συνεργασία, την ομαδικότητα και την επικοινωνία.
Προτείνεται ο ανασχεδιασμός των δραστηριοτήτων της παρέμβασης και η επιμήκυνση του χρόνου εφαρμογής της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση, Κοινωνικές και Συναισθηματικές δεξιότητες, Classcraft, Παιγνιοποίηση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
206
Αριθμός σελίδων:
227
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική- Μαναβάκη Βάια Final.pdf
6 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.