Εναλλακτικοί μέθοδοι πληρωμών στο Ελληνικό ΄΄fintech΄΄ οικοσύστημα. Οι καινοτομίες της νέας ψηφιακής εποχής και η αντίδραση του Ελληνικού καταναλωτικού κοινού.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2965906 58 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διοικητική Επιχειρήσεων και Τραπεζών
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-11-16
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Νικολάου Ιωάννης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Νικόλαος Δασκαλάκης, Επίκουρος Καθηγητής Χρηματοοικονομικής και Λογιστικής, Πάντειο Πανεπιστήμιο
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εναλλακτικοί μέθοδοι πληρωμών στο Ελληνικό ΄΄fintech΄΄ οικοσύστημα. Οι καινοτομίες της νέας ψηφιακής εποχής και η αντίδραση του Ελληνικού καταναλωτικού κοινού.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εναλλακτικοί μέθοδοι πληρωμών στο Ελληνικό ΄΄fintech΄΄ οικοσύστημα. Οι καινοτομίες της νέας ψηφιακής εποχής και η αντίδραση του Ελληνικού καταναλωτικού κοινού.
Περίληψη:
Η αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας έχει οδηγήσει σε πολλές αλλαγές της καθημερινής μας ζωής. Μια από αυτές τις αλλαγές είναι και η παγκόσμια τάση των καταναλωτών να πραγματοποιούν τα τελευταία χρόνια, πληρωμές μέσω των κινητών τους συσκευών (mobile payments). Η συγκεκριμένη αναπτυσσόμενη υπηρεσία αποτελεί επίκεντρο πολλών εταιριών, που προσπαθούν να δώσουν στον χρήστη την αξία που επιζητά μέσα από μια τέτοια διαδικασία. Τα mobile payments ως εναλλακτική λύση στην χρήση μετρητών, επιταγών και καρτών έχουν πολλά οφέλη για τις εταιρίες παρόχους, για τους καταναλωτές αλλά και για τους δέκτες των πληρωμών.
Τα μελλοντικά περιθώρια ανάπτυξης της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι μεγάλα και για αυτό το λόγο η συμπεριφορά του καταναλωτή είναι αντικείμενο μελέτης και κλειδί επιτυχίας. Σε ερευνητικό επίπεδο γίνεται εστίαση στον καθορισμό των παραγόντων που επηρεάζουν την πρόθεση των καταναλωτών να αποδεχτούν και να πραγματοποιήσουν πληρωμές μέσω των κινητών τους συσκευών (mobile payments). Η συγκεκριμένη μελέτη αποτελεί μια προσπάθεια καταγραφής και κατανόησης των παραγόντων που επηρεάζουν (αρνητικά ή θετικά) τους Έλληνες καταναλωτές. Για τον λόγο αυτόν λοιπόν μέσα από δευτερογενή έρευνα της βιβλιογραφίας εφαρμόστηκε στην συγκεκριμένη έρευνα μια παραλλαγή του μοντέλου Τ.Α.Μ (technology acceptance model) και έτσι αντλήθηκαν οι βασικοί παράγοντες επιρροής που αποτελούν κύρια στοιχεία του ερευνητικού εργαλείου.
Το ερευνητικό εργαλείο της πρωτογενούς έρευνας είναι ένα ερωτηματολόγιο που αποτελείται από είκοσι δύο (22) ερωτήσεις και απαντήθηκε από εκατό τριάντα δύο (132) άτομα. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν αναλύθηκαν τόσο μέσω του excel αλλά και του εργαλείου SPSS της IBM.
Τα συμπεράσματα που προέκυψαν περιληπτικά είναι ότι η αντιληπτική χρησιμότητα, η αντιληπτική ευκολία χρήσης, η αντιληπτή εμπιστοσύνη, η αντιληπτή ασφάλεια, η αυτό- αποτελεσματικότητα και η αντιληπτή αξιοπιστία είναι παράγοντες θετικής επίδρασης στην πρόθεση χρήσης. Το αντιληπτό κόστος δεν αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τους καταναλωτές ενώ ο κίνδυνος είναι παράγοντας που επηρεάζει και προβληματίζει το καταναλωτικό κοινό. Η κοινωνική επιρροή δεν επηρεάζει το κοινό στην πρόθεση για χρήση των mobile payments και τέλος η στάση ως προς την τεχνολογία δίνει ώθηση στα mobile payments και στην εντονότερη πραγματοποίηση τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Χρηματοοικονομική τεχνολογία, πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων, ενναλακτικοί τρόποι πληρωμών, ηλεκτρονικά πορτοφόλια, μοντέλο αποδοχής τεχνολογίας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
43
Αριθμός σελίδων:
89
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ 194053- ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 2021.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο