Μεθοδολογία Εκμάθησης του Ταμπουρά

Διπλωματική Εργασία uoadl:2966058 105 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκτέλεση/Ερμηνεία της Παραδοσιακής Μουσικής
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-11-22
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Κιοσκέρογλου Σοφία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΕΠΙΒΛΈΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Λιάβας Λάμπρος (καθηγητής του τμήματος)
ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ : Χαψούλας Αναστάσιος (καθηγητής του τμήματος) , Σαρρής Χαρίδημος ( εξωτερικός συνεργάτης του τμήματος με διδακτορικό)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μεθοδολογία Εκμάθησης του Ταμπουρά
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μεθοδολογία εκμάθησης του Ταμπουρά
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη διερευνά τις μεθόδους διδασκαλίας του ταμπουρά στο πλαίσιο του μαθήματος της Παραδοσιακής Ελληνικής Μουσικής, όπως αυτό διδάσκεται στα μουσικά σχολεία της χώρας σήμερα, μέσα από την εξέταση τεσσάρων μεθοδολογιών οργανοπαιξίας. Κάθε ένας συντάκτης αυτών, προτείνει διαφορετική προσέγγιση εκμάθησης του οργάνου, ορμώμενος από την προσωπική εμπειρία του, από την καλλιτεχνική του ιδεολογία, τις πολιτιστικές του αναφορές και από το είδος των σπουδών του.
Η διερεύνηση των τεσσάρων αυτών Μεθόδων Ταμπουρά έγκειται στον τρόπο που αποδίδονται τα οργανολογικά, κατασκευαστικά, εθνοτικά, θεωρητικά, τεχνικά, αισθητικά και εκτελεστικά χαρακτηριστικά του οργάνου στα εγχειρίδιά τους. Πριν από τη συγκριτική και αναλυτική τους προσέγγιση, γίνεται ενδελεχής βιβλιογραφική επισκόπηση για τον εντοπισμό και την κατάδειξη των εννοιολογικών, των ιστορικών, των πολιτισμικών και ιδεολογικών θεμάτων, που καθόρισαν τον τρόπο διδασκαλίας του ταμπουρά. Σημαντικό ρόλο στην προσέγγιση της κεντρικής προβληματικής της εργασίας παίζει η έννοια της προφορικότητας, η οποία έρχεται ταυτόχρονα σε σύγκρουση και αλληλεπίδραση με το σύγχρονο εγγράμματο, διαθεματικό και διεπιστημονικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Γίνεται ιδιαίτερη μνεία στη βιωματική και κωδικοποιημένη μάθηση, δεδομένου ότι οι υπό εξέταση Μέθοδοι Ταμπουρά, ουσιαστικά αποτυπώνουν τις κατά καιρούς επικρατούσες τάσεις ως προς αυτή.
Βασικός σκοπός της εργασίας είναι να αποδώσει πολυπρισματικά τον τρόπο που διδάσκεται ο ταμπουράς σήμερα στην ελληνική δευτεροβάθμια κυρίως εκπαίδευση, μέσω των κυριότερων μεθοδολογιών, ιδωμένων στο ιστορικό, το οργανολογικό και το μουσικοπαιδαγωγικό τους πλαίσιο, στο οποίο η συζήτηση για την επικράτηση της προφορικότητας και της εγγραμματοσύνης εξακολουθεί να παραμένει επίκαιρη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις κλειδιά: Ταμπουράς, Μέθοδοι Διδασκαλίας, Προφορικότητα, Εγγραμματοσύνη, Μουσικοπαιδαγωγική, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, Μουσικά ΣχολείαKeywords: Drum, Teaching Methods, Orality, Literacy, Music Pedagogy, Greek Traditional Music, Music Schools
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
59
Αριθμός σελίδων:
79
διπλωματική κιοσκερογλου.pdf (837 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΑΜΠΟΥΡΑ κιοσκερογλου.pptx
863 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.