Η αξιοποίηση του σχεδίου δράσης (project) ως δυναμικού εργαλείου για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε μαθητές Α’ Λυκείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2967313 176 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία Ανθρωπιστικών Αντικειμένων και Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-11-25
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μπεκιάρη Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερινή Κασιμάτη, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογίας (ΑΣΠΑΙΤΕ)
Μαρία Μαμούρα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α
Αθανάσιος Βέρδης, Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η αξιοποίηση του σχεδίου δράσης (project) ως δυναμικού εργαλείου για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε μαθητές Α’ Λυκείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η αξιοποίηση του σχεδίου δράσης (project) ως δυναμικού εργαλείου για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε μαθητές Α’ Λυκείου
Περίληψη:
Η εν λόγω ποιοτική έρευνα πραγματεύεται τη συμβολή του project ως δυναμικού μεθοδολογικού εργαλείου στην ανάπτυξη δεξιοτήτων σε μαθητές και μαθήτριες Α΄ Λυκείου. Αφού προηγηθεί σύντομη εννοιολογική αποσαφήνιση των κεντρικών εννοιών της έρευνας και βιβλιογραφική ανασκόπηση συναφών ερευνών, τα Ερευνητικά Ερωτήματα που διατυπώνονται, αφορούν τη διερεύνηση της στάσης των εκπαιδευτικών του δείγματος απέναντι στη χρήση της μεθόδου project στην εκπαιδευτική διαδικασία και των απόψεών τους σχετικά με τις δεξιότητες που καλλιεργούνται σε μαθητές και μαθήτριες μέσω αυτής. Τα ερευνητικά ερωτήματα διατυπώθηκαν μετά από Παρατήρηση (συμμετοχική και μη), είκοσι μίας διδακτικών ωρών, σε πραγματικό χρόνο, του σχολικού περιβάλλοντος δύο σχολικών μονάδων (ενός Γενικού Λυκείου επαρχιακής περιοχής και ενός Πρότυπο Λυκείου αστικής περιοχής). Τα ερευνητικά ερωτήματα διερευνώνται μέσω δέκα ημιδομημένων συνεντεύξεων με εκπαιδευτικούς (γυναίκες και άνδρες) των παραπάνω σχολικών μονάδων. Το εμπειρικό υλικό της εργασίας αποτελούν τα απομαγνητοφωνημένα κείμενα των παραπάνω συνεντεύξεων.
Τα ερευνητικά ευρήματα αναδεικνύουν τη θετική στάση των εκπαιδευτικών του δείγματος απέναντι στη χρήση του project στο σχολικό πλαίσιο, με την πλειονότητα των εκπαιδευτικών να αναγνωρίζουν σημαντικά μαθησιακά αποτελέσματα από τη χρήση του. Ως προς τις δεξιότητες που καλλιεργούνται μέσω του project, εστιάζουν κυρίως στις εργαλειακές (γνωστικές, μεθοδολογικές, τεχνολογικές και γλωσσικές), και στις διαπροσωπικές (ατομικές και κοινωνικές) και λιγότερο στις συστημικές (οργάνωση, επιχειρησιακό πνεύμα, ηγεσία). Καταλήγοντας, η μελέτη περιλαμβάνει τα συμπεράσματα της ερευνήτριας σε σχέση με τη συμβολή του πρότζεκτ σε εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και αξιολόγησης σε σύγχρονα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και αναδεικνύει το εκπαιδευτικό αίτημα για μαθητοκεντρικές εκπαιδευτικές διαδικασίες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
project, δεξιότητες, μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικός, στάσεις, απόψεις, αυθεντική μάθηση, αξιολόγηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
133
Αριθμός σελίδων:
240
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική_ Μπεκιάρη.pdf
6 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.