«Σχεδίαση, Υλοποίηση και Αξιολόγηση Ευχρηστίας μιας Ενημερωτικής Ιστοσελίδας με Θέμα το Αυτοκίνητο Ακολουθώντας τη Χρηστοκεντρική Προσέγγιση και Χρήση των Αλγορίθμων Μηχανικής Μάθησης για την Πρόβλεψη Τιμών στην Αγορά Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2967960 77 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-12-03
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μαρκουλάκης Σταύρος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Μουρλάς, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Σχεδίαση, Υλοποίηση και Αξιολόγηση Ευχρηστίας μιας Ενημερωτικής Ιστοσελίδας με Θέμα το Αυτοκίνητο Ακολουθώντας τη Χρηστοκεντρική Προσέγγιση και Χρήση των Αλγορίθμων Μηχανικής Μάθησης για την Πρόβλεψη Τιμών στην Αγορά Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Σχεδίαση, Υλοποίηση και Αξιολόγηση Ευχρηστίας μιας Ενημερωτικής Ιστοσελίδας με Θέμα το Αυτοκίνητο Ακολουθώντας τη Χρηστοκεντρική Προσέγγιση και Χρήση των Αλγορίθμων Μηχανικής Μάθησης για την Πρόβλεψη Τιμών στην Αγορά Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων»
Περίληψη:
Ο στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι διττός. Ο πρώτος είναι η δημιουργία του πρωτοτύπου μια ενημερωτικής ιστοσελίδας με θέμα το αυτοκίνητο ακολουθώντας τις αρχές της χρηστοκεντρικής προσέγγισης. Ο δεύτερος είναι η χρήση της ανάλυσης μεγάλων δεδομένων και των αλγορίθμων μηχανικής μάθησης για τη δημιουργία ενός προβλεπτικού μηχανισμού ως προς τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με βάση τα χαρακτηριστικά τους. Ο δεύτερος στόχος έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά ως προς τον πρώτο, αφού θεωρείται πως ένας τέτοιος μηχανισμός μπορεί να λειτουργήσει ως ένα σημαντικό στοιχείο, ίσως ακόμη και ως διαφοροποιητικός παράγοντας για μια ιστοσελίδα του είδους.

Η διπλωματική εργασία αρχικά θα παρουσιάσει το θεωρητικό υπόβαθρο γύρω από τις αρχές της ευχρηστίας και του χρηστοκεντρικού σχεδιασμού. Στη συνέχεια καθορίζονται η περιγραφή και η αποστολή του ιστοχώρου μαζί με τον πληθυσμό στόχο του και τα κριτήρια επιτυχίας του. Το επόμενο βήμα είναι συλλογή και ανάλυση των απαιτήσεων των χρηστών σχετικά με την ιστοσελίδα, ώστε με βάση αυτές να σχεδιαστεί ο ιστοχώρος. Μετά τη σχεδίαση, με κυριότερο (αλλά όχι αποκλειστικό) εργαλείο την γλώσσα προγραμματισμού Python γίνεται εξόρυξη ενός μεγάλου όγκου δεδομένων σχετικά με μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα, τα οποία μορφοποιούνται ώστε να είναι αξιοποιήσιμα από τους αλγόριθμους μηχανικής μάθησης. Με την χρήση των τελευταίων δημιουργείται ένας μηχανισμός, ο οποίος προβλέπει πόσο θα έπρεπε να κοστίζει ένα αυτοκίνητο ανάλογα με κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του. Ακολουθεί η αξιολόγηση της ευχρηστίας της ιστοσελίδας και ο επανασχεδιασμός της. Στο τέλος κατατίθενται τα τελικά συμπεράσματα και τίθεται ένα πλαίσιο για περαιτέρω συζήτηση και μελλοντική έρευνα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Εμπειρία χρήστη, ευχρηστία, αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης, εξόρυξη δεδομένων, πρόβλεψη τιμών, αγορά αυτοκινήτου, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, λειτουργικότητα συστήματος
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
36
Αριθμός σελίδων:
159
Μαρκουλάκης Σταύρος Διπλωματική Εργασία.pdf (8 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο