Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών ΠληθυσμώνΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-12-07
Συγγραφέας:
Leroy Melodie
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία-Χριστίνα Αναστασιάδη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Emanuelle Rousseau-Gadet, Καθηγήτρια
Μαρία Πατέλη, Καθηγήτρια
Πρωτότυπος Τίτλος:
Les signes métalinguistiques utilisés dans la publicité pour promouvoir la langue français
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τα μεταγλωσσικά σημεία που χρησιμοποιούνται στη διαφήμιση για την προώθηση της γαλλικής γλώσσας
Περίληψη:
Η διαφήμιση παρουσιάζει ενδιαφέρον για τη διδακτική όταν χρησιμοποιείται ως αυθεντικό υλικό μάθησης. Ωστόσο, πρωταρχικός σκοπός της είναι η προώθηση ενός προϊόντος, στην προκειμένη περίπτωση η προώθηση κέντρων εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας. Οι στρατηγικές προσέλκυσης που χρησιμοποιούνται στις διαφημιστικές καμπάνιες έχουν ενδιαφέρον να εξεταστούν, καθώς μας επιτρέπουν να προσεγγίσουμε τις αναπαραστάσεις των μελλοντικών ομιλητών της γαλλικής γλώσσας και ν’ ανακαλύψουμε τα κίνητρά τους, διεισδύοντας στον φανταστικό κόσμο που έχουν δημιουργήσει γύρω από τη γαλλική γλώσσα. Για να γίνει αυτό, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε τα μεταγλωσσικά σημεία που χρησιμοποιεί η διαφήμιση στις αφίσες και τις διαφημιστικές εκστρατείες της.
Η σημειολογική μελέτη των διαφημίσεων που συλλέχθηκαν από το περιοδικό Le français dans le monde, από την Alliance Française και από αφίσες που έφτιαξαν μαθητές θέτει ορισμένους προβληματισμούς ως προς τους συμβολισμούς που υπάρχουν στις διαφημίσεις και προσπαθεί να κατανοήσει γιατί αυτές οι κοινωνικές αναπαραστάσεις προτιμώνται για την προώθηση της γλώσσας. Γιατί οι διαφημιστές επιλέγουν συγκεκριμένα σύμβολα; Έχουν εξελιχθεί τα τελευταία τριάντα χρόνια; Και κυρίως, πώς μπορεί η διδακτική να χρησιμοποιήσει αυτά τα σύμβολα για την εξάπλωση και τη διάδοση της γαλλικής γλώσσας στον κόσμο;
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Γαλλικά ως ξένη γλώσσα, Σημειολογία, Προώθηση, Γαλλοφωνία, Αναπαραστάσεις
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
61