Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης και Γονέων ως προς τα Συστατικά της Χαρισματικότητας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2968202 85 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-12-10
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Αγαλιάνου Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καθηγήτρια Γκαρή Αικατερίνη, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επίκουρη Καθηγήτρια Λαμπροπούλου Αικατερίνη, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Μέλος ΕΔΙΠ Νικολοπούλου Βασιλική, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης και Γονέων ως προς τα Συστατικά της Χαρισματικότητας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης και Γονέων ως προς τα Συστατικά της Χαρισματικότητας
Περίληψη:
Περίληψη
Η παρούσα εργασία διερευνά τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών και γονέων ως προς την
έννοια της χαρισματικότητας, δηλαδή κατά πόσο ταυτίζονται ή διαφέρουν και
συγκεκριμένα ως προς τα γενικά και τα ειδικά χαρακτηριστικά των χαρισματικών
παιδιών, τις ιδιαίτερες δεξιότητες/ταλέντα, καθώς και τις συμπεριφορές που
επιδεικνύουν, τη γνωστική ικανότητα των χαρισματικών μαθητών/τριών, τα κίνητρα και
τη δημιουργικότητα. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 26 εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας και
Β/βάθμιας εκπαίδευσης και 79 γονείς μαθητών που φοιτούν στη Δ’, Ε’, ΣΤ’ τάξη
Δημοτικού και στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν
κλίμακες που αφορούσαν στα γενικά χαρακτηριστικά της χαρισματικότητας, τα ειδικά
χαρακτηριστικά και τις ιδιαίτερες ικανότητες/ταλέντα σύμφωνα με κάποιες από τις Scales
for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students (SRBCSS; Renzulli,
Smith, White, Callahan, Hartman & Westberg, 2002). Με βάση την ανασκόπηση της
βιβλιογραφίας αναμενόταν να υπάρξει σύγκλιση απόψεων μεταξύ εκπαιδευτικών και
γονέων σε πολλαπλές προτάσεις. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν την ποικιλία των
απαντήσεων και την αντίστοιχη σύμπνοια, δηλαδή τις στατιστικά μη σημαντικές
διαφορές, αλλά και διαφοροποίηση των αντιλήψεων, όπου εμφανίστηκαν στατιστικά
σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις δύο ομάδες.
Λέξεις-κλειδιά: χαρισματικότητα, χαρισματικοί/ές μαθητές/τριες, αντιλήψεις
εκπαιδευτικών-γονέων
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
χαρισματικότητα, χαρισματικοί/ές μαθητές/τριες, αντιλήψεις εκπαιδευτικών-γονέων
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
73
Αριθμός σελίδων:
102
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf (814 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο