Περίληψη:
Είναι κοινή παραδοχή ότι το πεδίο των Κλασικών Σπουδών στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια τελεί υπό πίεση. Χειμάζεται από τους συρρικνούμενους προϋπολογισμούς και τη μείωση των πανεπιστημιακών τμημάτων καθώς η σημασία τους για το αμερικανικό ακαδημαϊκό σύστημα φαίνεται να φθίνει. Ενώ η εθνική κουλτούρα μεταβάλλεται διαρκώς, οι Κλασικές Σπουδές έχουν μείνει πίσω, δείχνουν απαρχαιωμένες και στεγάζουν αρκετά αντιδραστικά στοιχεία. Η ένταση μεταξύ των παλαιών αρχών και των νέων αναγκών έχει γίνει εμφανής σχεδόν σε κάθε όψη του κλάδου.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η σχέση του πεδίου με τον εκδοτικό τομέα. Ήδη το μέλλον των έντυπων βιβλίων είναι αμφιλεγόμενο. Οι Κλασικές Σπουδές πρέπει επιπλέον να προβληματιστούν για τον ρόλο των βιβλίων και των εκδόσεων στο ίδιο τους το μέλλον. Η παρούσα επισκόπηση εξετάζει αυτή τη σχέση αναφορικά με την πρακτική των καθηγητικών μονιμοποιήσεων στα αμερικανικά πανεπιστήμια, τον θεσμό των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, και την προσβασιμότητα του πεδίου για πανεπιστήμια και φοιτητές. Επιχειρεί επίσης μιαν αξιολόγηση των πρωτοβουλιών Ανοικτής Πρόσβασης και τον δυνάμει ρόλο τους στις Κλασικές Σπουδές του μέλλοντος.
Η βιβλιογραφία περιλαμβάνει τεκμηριωμένες έρευνες της παρούσας κατάστασης των επιστημονικών εκδόσεων στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες γενικότερα, και στις Κλασικές Σπουδές πιο συγκεκριμένα. Η παρούσα μελέτη εξετάζει τα ζητήματα των Κλασικών Σπουδών από την οπτική του Πανεπιστημίου του Ιλλινόις. Και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η έντυπη παραγωγή θα παραμείνει σημαίνουσα, παρά τα ερωτήματα που την περιβάλλουν, και ότι οι αντιστάσεις στην αλλαγή θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη πίεση για εκδόσεις ανοικτής πρόσβασης προκειμένου να εισέλθουν στο πεδίο νέοι ερευνητές και, ελπίζουμε, να το αλλάξουν προς το καλύτερο.
Λέξεις-κλειδιά:
Ιστορία του βιβλίου, Κλασικές Σπουδές, ΗΠΑ, Εκδότες