Ο ΓΟΝΙΚΟΣ ΤYΠΟΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2970008 122 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-01-03
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Μηλιάκου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σταυρινίδης Παναγιώτης, Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστημίου Κύπρου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ΓΟΝΙΚΟΣ ΤYΠΟΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ΓΟΝΙΚΟΣ ΤYΠΟΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική έρευνα εξετάζει την επιρροή που ασκεί ο γονικός τύπος στην σχολική προσαρμογή παιδιών που φοιτούν στο ελληνικό νηπιαγωγείο, νηπίων και και προνηπίων. Το δείγμα της παρούσας ερευνητικής μελέτης αποτελείται από 98 γονείς: 50 μητέρες και 48 πατέρες, 50 παιδιών ηλικίας 4 έως 6 ετών. Η γεωγραφική περιοχή στην οποία πραγματοποιήθηκε η έρευνα περιορίζεται στον νομό Αττικής. Όσον αφορά στα ερευνητικά εργαλεία, οι γονείς συμπλήρωσαν δύο ερωτηματολόγια, ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων και το ερωτηματολόγιο «The Parenting Styles and Dimensions Questionnaire (PSDQ) Short Version» (32- items) του Robinson et al. (2001). Οι συμπεριφορές των παιδιών αξιολογήθηκαν από τις νηπιαγωγούς, συμπληρώνοντας το «Ερωτηματολογίου Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (SDQ-Hel)» του Robert Goodman (2005). Από τα ευρήματα προκύπτει ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ των γονικών τύπων και των προβλημάτων συμπεριφοράς που παρουσιάζουν τα παιδιά στο σχολείο. Τα αγόρια είναι εκείνα που εμφανίζουν στατιστικώς σημαντικά υψηλότερους δείκτες τόσο στα προβλήματα συμπεριφοράς, όσο και στα προβλήματα με τους συνομηλίκους, στην υπερκινητικότητα και στις συναισθηματικές διαταραχές. Η θετική κοινωνική συμπεριφορά, απ’ την άλλη, συνδέεται με τα κορίτσια, τους μαθητές του νηπίου και το υψηλότερο εκπαιδευτικό επίπεδο του πατέρα. Παρατηρήθηκε ακόμα πως τα προβλήματα συμπεριφοράς σχετίζονται με τα αγόρια και τις υποχωρητικές μητέρες, ενώ η Υπερκινητικότητα και τα προβλήματα με τους συνομηλίκους σχετίζονται με τα αγόρια και τις αυταρχικές μητέρες. Επιπλέον, τα παιδιά με δύο αυταρχικούς ή δύο υποχωρητικούς γονείς είναι εκείνα που παρουσιάζουν τα περισσότερα προβλήματα συμπεριφοράς.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
γονική τυπολογία, προβλήματα συμπεριφοράς, σχολική προσαρμογή, ψυχοκοινωνική προσαρμογή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
152
Αριθμός σελίδων:
63
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΜΗΛΙΑΚΟΥ ΕΛΕΝΗ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο