ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ 17 ΣΤΟΧΟΥΣ ΓΙΑ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΟΡΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΖΕΝΤΑ 2030

Διπλωματική Εργασία uoadl:2974298 89 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-02-23
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Κουραχάνη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δασενάκης Εμμανουήλ, Καθηγητής, Τμήμα Χημείας ΕΚΠΑ,
Σακελλάρη Αικατερίνη, Μέλος ΕΔΙΠ Τμήμα Χημείας ΕΚΠΑ,
Σκούλλος Μιχαήλ, Ομοτ. Καθηγητής Τμήμα Χημείας ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ 17 ΣΤΟΧΟΥΣ ΓΙΑ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΟΡΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΖΕΝΤΑ 2030
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ 17 ΣΤΟΧΟΥΣ ΓΙΑ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΟΡΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΖΕΝΤΑ 2030
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία επιχειρήθηκε η ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων Φυσικής και Χημείας του Γυμνασίου με σκοπό να διερευνηθεί εάν υπάρχουν αναφορές οι οποίες σχετίζονται με ζητήματα που απασχολούν τους 17 Στόχους για Αειφόρο Ανάπτυξη και αν είναι ενσωματωμένη η Εκπαίδευση για Αειφόρο Ανάπτυξη στα εγχειρίδια αυτά. Ως σχολικό εγχειρίδιο, στην έρευνα αυτή, νοείται το βιβλίο μαθητή, σύμφωνα με το οποίο γίνεται το μάθημα στην τάξη. Η ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων πραγματοποιήθηκε με την μέθοδο της ποσοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε μέσω μίας λίστας κατηγοριών και υποκατηγοριών, όπου οι κατηγορίες ανταποκρίνονταν στους 17 Στόχους Αειφόρου Ανάπτυξης της Ατζέντας 2030 και οι υποκατηγορίες στους στόχους της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Από την ανάλυση των σχολικών βιβλίων μαθητή διαπιστώσαμε πως στα σχολικά εγχειρίδια της Φυσικής δεν είναι ενσωματωμένη σε επαρκή βαθμό η Αειφόρος Ανάπτυξη, ενώ στα σχολικά εγχειρίδια της Χημείας η Αειφόρος Ανάπτυξη είναι ενσωματωμένη σε αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο. Στο τέλος έγινε αναφορά στην αξία του εκπαιδευτικού τόσο ως φορέα μετάδοσης γνώσεων, στάσεων και αξιών, όσο και για τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας, επικοινωνίας και έκφρασης μέσα στην τάξη, ενώ παράλληλα στηρίχθηκε η άποψη πως τα σχολικά εγχειρίδια πρέπει να εμπλουτιστούν με περισσότερα θέματα τα οποία σχετίζονται με την ΑΑ, αλλά και με περισσότερες εκπαιδευτικές μεθόδους ώστε μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας οι μαθητές να αποκτούν γνώσεις, να ευαισθητοποιούνται, να ενημερώνονται, να αποκτούν εμπειρίες, να υιοθετούν αξίες, να αναπτύσσουν δεξιότητες και να συμμετέχουν ενεργά για την αντιμετώπιση ζητημάτων που αφορούν την κοινωνία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
17 Στόχοι Αειφόρου Ανάπτυξης,Σχολικά εγχειρίδια,Φυσική,Χημεία,Ποσοτική ανάλυση περιεχομένου
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
53
Αριθμός σελίδων:
154
Μαρία_Κουραχάνη_Διπλωματική+Τελικό.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο