Αξιολόγηση του επιπέδου γνώσεων των σχολικών νοσηλευτών σχετικά με τις πρώτες βοήθειες και τη διαχείρισή τους στο οδοντικό τραύμα στην Ελλάδα

Διπλωματική Εργασία uoadl:3056178 62 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Αναζωογόνηση
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-03-22
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Καραχάλιου Άννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιακωβίδου Νικολέττα, Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Ξάνθος Θεόδωρος, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Εκμεκτζόγλου Κωνσταντίνος, Ακαδημαϊκός Υπότροφος, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιολόγηση του επιπέδου γνώσεων των σχολικών νοσηλευτών σχετικά με τις πρώτες βοήθειες και τη διαχείρισή τους στο οδοντικό τραύμα στην Ελλάδα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιολόγηση του επιπέδου γνώσεων των σχολικών νοσηλευτών σχετικά με τις πρώτες βοήθειες και τη διαχείρισή τους στο οδοντικό τραύμα στην Ελλάδα
Περίληψη:
Εισαγωγή: O σχολικός νοσηλευτής είναι αυτός που θα πρέπει άμεσα και με
ψυχραιμία να διαχειριστεί τον τραυματισμό ή το περιστατικό υγείας και να προβεί
στις απαραίτητες ενέργειες για την προετοιμασία και την φροντίδα του ασθενούς
μέχρι να τον παραδώσει στον θεράποντα ιατρό.
Υλικό και μεθοδολογία: Στην παρούσα έρευνα διερευνάται το επίπεδο γνώσεων των
σχολικών νοσηλευτών στην Ελλάδα σχετικά με τις πρώτες βοήθειες και τη διαχείρισή
τους στις οδοντιατρικές τραυματικές βλάβες. Για την κάλυψη των ερευνητικών
ερωτημάτων διεξήχθη ποσοτική έρευνα σε 158 σχολικούς νοσηλευτές ώστε να
αξιολογηθεί το επίπεδο γνώσεων και ενημέρωσης σχετικά με το οδοντικό τραύμα.
Αποτελέσματα: Από τους 158 συμμετέχοντες, 77 (48,7%) είχε ενημερωθεί στο
παρελθόν σχετικά με το οδοντικό τραύμα και 82 (51,9%) είχε αντιμετωπίσει στο
παρελθόν περιστατικό οδοντικού τραύματος σε παιδί στο σχολείο. H συνολική γνώση
των συμμετεχόντων αξιολογήθηκε κατά μέσο όρο 59,56, τιμή που υποδηλώνει μέτρια
προς υψηλά επίπεδα. Η μέση τιμή της συνολικής γνώσης των συμμετεχόντων που
είχαν οποιαδήποτε ενημέρωση στο παρελθόν σχετικά με το οδοντικό τραύμα, η μέση
τιμή της συνολικής γνώσης των συμμετεχόντων που είχαν αντιμετωπίσει στο
παρελθόν περιστατικό οδοντικού τραύματος σε παιδί στο σχολείο και η μέση τιμή
των ατόμων που πιστεύουν ότι μπορούν να βοηθήσουν ένα παιδί σε περίπτωση
οδοντικού τραύματος ήταν στατιστικά μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες όσων δεν
είχαν (p <0,001).
Συμπεράσματα: Η συνεχής εκπαίδευση και η εξειδικευμένη κατάρτιση των
σχολικών νοσηλευτών κρίνονται απαραίτητα για να βελτιωθεί το επίπεδο γνώσεών
τους, ώστε να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά περιστατικά οδοντικού τραύματος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Σχολικοί νοσηλευτές, Οδοντικό τραύμα, Πρώτες βοήθειες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
47
Αριθμός σελίδων:
64
Karachaliou_Anna_MSc.pdf.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο