Δημιουργία σοβαρού ψηφιακού παιχνιδιού για καλό σκοπό (serious game) για την εκμάθηση αρχαίων ελληνικών και την ευαισθητοποίηση μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το ζήτημα του προσφυγικού/μεταναστευτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:3216462 172 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-05-04
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Πετρόπουλος Αθανάσιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σωτήριος Κίργινας, Διδάκτωρ-Επιστημονικός συνεργάτης, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Δημιουργία σοβαρού ψηφιακού παιχνιδιού για καλό σκοπό (serious game) για την εκμάθηση αρχαίων ελληνικών και την ευαισθητοποίηση μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το ζήτημα του προσφυγικού/μεταναστευτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Δημιουργία σοβαρού ψηφιακού παιχνιδιού για καλό σκοπό (serious game) για την εκμάθηση αρχαίων ελληνικών και την ευαισθητοποίηση μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το ζήτημα του προσφυγικού/μεταναστευτικού
Περίληψη:
Η πρόσφατη αύξηση του αριθμού των προσφύγων που προσπαθούν να
ξεφύγουν από τον πόλεμο και τις διώξεις στην Ευρώπη έχει οδηγήσει σε μεγάλες
ανθρωπιστικές τραγωδίες σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Ελλάδα αποτελεί για
πολλούς ανθρώπους την είσοδο και το πέρασμα στην Ευρώπη για ένα
καλύτερο μέλλον κι έτσι υποδέχεται καθημερινά εκατοντάδες μεταναστών.
Παίρνοντας αφορμή από τον Πανηγυρικό Λόγο του Ισοκράτη, ο οποίος
εκφώνησε τη φράση «όσοι μετέχουν της ελληνικής παιδείας ονομάζονται
Έλληνες» και μεταφέροντας το σε μια φανταστική αρχαία Ελλάδα συγκρίνοντάς
το με την Ελλάδα του 2021 και στο πώς αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους που
έρχονται στη χώρα ως πρόσφυγες και μετανάστες και θέλουν να ενταχθούν στο
κοινωνικό σύνολο προσπαθώντας πρώτα απ’ όλα να μάθουν την ελληνική
γλώσσα, προτείνεται η δημιουργία ενός σοβαρού ψηφιακού παιχνιδιού για τη
γλωσσική και πολιτισμική υποδοχή των προσφύγων/μεταναστών. Ομάδα στόχος του παιχνιδιού αποτελούν οι Έλληνες μαθητές και σαν στόχος ορίζεται η
ευαισθητοποίησή τους για το προσφυγικό/μεταναστευτικό ζήτημα. Οι παίκτες
θα έχουν τον ρόλο των προσφύγων και μεταναστών και το παιχνίδι θα τους
ζητά, με διαλόγους στα αρχαία ελληνικά, να απαντήσουν σε ερωτήσεις που να
δείχνουν ένα επίπεδο γλωσσομάθειας. Μάλιστα, για να μην είναι απλώς
εκπαιδευτικό εργαλείο, αλλά ένα ολοκληρωμένο σοβαρό παιχνίδι με όλα τα
χαρακτηριστικά των παιχνιδιών αυτών (serious games), θα έχει πίσω από τους
διαλόγους μια ολοκληρωμένη ιστορία ταξιδιού που έκανε ο
πρόσφυγας/μετανάστης για να φθάσει στη χώρα που τον φιλοξενεί κι έτσι θα
ευαισθητοποιεί τα παιδιά που παίζουν να σέβονται και να τιμούν τους ξένους
αυτούς ανθρώπους.
Η έρευνα διεξήχθη σε μαθητές της Β΄ Γυμνασίου και διερεύνησε την παιγνιακή
εμπειρία, καθώς και τα μαθησιακά αποτελέσματα. Ως προς την εμπειρία
αναλύθηκαν οι τρόποι που βοηθούν τα παιχνίδια σε συμμετοχικές διαδικασίες,
η εμπειρία χρήσης, η χρησιμοποίηση τους στο κομμάτι της επικοινωνίας αλλά
και της εκπαίδευσης στο πλαίσιο της Ελλάδας του σήμερα και τα συναισθήματα
που προέκυψαν από όλη τη διαδικασία στην ευαισθητοποίηση αναφορικά με το
προσφυγικό. Ως προς τα μαθησιακά αποτελέσματα, ερευνήθηκε η εξοικείωση
των μαθητών με τα αρχαία ελληνικά. Τα αποτελέσματα αυτά μετρήθηκαν κι
αξιολογήθηκαν μέσω ερωτηματολογίων, συνεντεύξεων, μέτρηση επιδόσεων με
αρχική και τελική αξιολόγηση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Σοβαρό ψηφιακό παιχνίδι, παιγνιοποίηση, αρχαία ελληνικά, προσφυγικό/μεταναστευτικό
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
48
Αριθμός σελίδων:
98
Διπλωματική εργσία (2).pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο