Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την ΕκπαίδευσηΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-05-05
Συγγραφέας:
Μαρνελάκη Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχαήλ Φειδάκης
Χαράλαμπος Πατρικάκης
Μαρία Ραγκούση
Μαρία Σφυρόερα
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εφαρμογή του γλωσσικού προγράμματος ΜΑΚΑΤΟΝ μέσω του ανθρωποειδούς ρομπότ ΝΑΟ για την αφήγηση παραμυθιού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με καθυστέρηση ομιλίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εφαρμογή του γλωσσικού προγράμματος ΜΑΚΑΤΟΝ μέσω του ανθρωποειδούς ρομπότ ΝΑΟ για την αφήγηση παραμυθιού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με καθυστέρηση ομιλίας
Περίληψη:
Η αποτελεσματικότητα των κοινωνικών ρομπότ όπως το σύγχρονο ανθρωποειδές ρομπότ NAO στις παιδαγωγικές θεραπείες αποτελεί πρόκληση. Αξιοσημείωτη βιβλιογραφία επικεντρώνεται σε θεραπείες που χρησιμοποιούν ρομπότ με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού τα τελευταία χρόνια. Με στήριγμα αυτές, και θέλοντας να διευρυνθούν τα πεδία εφαρμογής των κοινωνικών ρομπότ, επιλέχθηκε να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί ένα πρότυπο διδακτικό σενάριο. Απώτερος σκοπός είναι η παρούσα εργασία να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί σαν βάση για μελλοντικές εμπειρίες χρήσεις ενός ρομπότ ΝΑΟ ως βοηθού σε μία λογοθεραπευτική και παιδαγωγική θεραπεία λαμβάνοντας υπόψιν παιδιά με διαφορετικές ανάγκες. Ειδικότερα, σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει τη δυνατότητα χρήσης των ανθρωποειδών ρομπότ σε σενάρια ειδικής αγωγής και συγκεκριμένα για την αφήγηση παραμυθιού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με καθυστέρηση ομιλίας. Το ερευνητικό ερώτημα που τέθηκε είναι αν μπορεί το ανθρωποειδές ρομπότ ΝΑΟ να διδάξει νοήματα ΜΑΚΑΤΟΝ μέσω της αφήγησης ιστοριών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Δεκατέσσερα νοήματα ΜΑΚΑΤΟΝ αναπτύχθηκαν μέσω ειδικού λογισμικού προγραμματισμού τα οποία εκτελεί το ρομπότ ταυτοχρόνως καθώς εξιστορεί την ιστορία. Η έρευνα λοιπόν αφήνει χώρο ανάπτυξης και των υπόλοιπων νοημάτων ΜΑΚΑΤΟΝ.
Ένα ρομπότ σε συνεδρίες λογοθεραπείας μπορεί να διαδραματίσει θετικό ρόλο σε πολλές λογοπαιδικές πτυχές λειτουργώντας ως κίνητρο για τα παιδιά. Συμπερασματικά, το κοινωνικό ρομπότ αποδεικνύεται σημαντικό εργαλείο και η παρουσία αυτών σε εκπαιδευτικά σενάρια τυπικών ή μη πληθυσμών φαίνεται να βοηθάει αποτελεσματικά συγκεκριμένους τομείς ανάπτυξης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Ρομπότ, Ανθρωποειδή, ΝΑΟ, γλωσσικό πρόγραμμα ΜΑΚΑΤΟΝ, νοήματα, νοηματική γλώσσα, ειδική αγωγή, λογοθεραπεία, καθυστέρηση ομιλίας και λόγου, εκπαιδευτικό σενάριο
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
56