Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας για την ενταξιακή εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Διπλωματική Εργασία uoadl:3217391 56 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-05-16
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Παντίσκα Αστερία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Νικόλαος Αλεξόπουλος, ΕΔΙΠ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας για την ενταξιακή εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας για την ενταξιακή εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια, η ενταξιακή εκπαίδευση έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών επιστημόνων και ερευνητών. Η εν λόγω μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία μελέτησε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας, σχετικά με τη συμπερίληψη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.
Συγκεκριμένα, στην έρευνα συμμετείχαν 142 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από σχολεία του νομού Βοιωτίας. Ως ερευνητικό εργαλείο αξιοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, αποτελούμενο από δύο ενότητες. Η πρώτη ενότητα αποτελείται από ερωτήσεις, γύρω από τα ατομικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά του εκάστοτε εκπαιδευτικού, ενώ η δεύτερη αποτελείται από τις 28 δηλώσεις/προτάσεις της διεθνούς κλίμακας “My Thinking About Inclusion” (MTAI) (Stoiber et al., 1998).
Όσον αφορά στα αποτελέσματα, κατέληξαν στο γεγονός ότι οι βασικές αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την συμπεριληπτική/ενταξιακή εκπαίδευση κυμαίνονται προς την ουδετερότητα. Διαπιστώθηκε μάλιστα, ότι στις αντιλήψεις αυτές, επιρροή ασκούν τα χρόνια υπηρεσίας, η επίγνωση ή όχι του επιστημονικού πλαισίου της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και τέλος, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με την επακόλουθη συμμετοχή τους σε σεμινάρια ειδικής αγωγής ή/και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ή ενταξιακής εκπαίδευσης.
Από την άλλη, το φύλο, η ηλικία, η περιοχή υπηρεσίας, η ειδικότητα, ο αριθμός των διαγνώσεων, το δεύτερο πτυχίο, καθώς και η προηγούμενη εμπειρία στη διδασκαλία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες φάνηκε να μην επιδρούν στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
απόψεις εκπαιδευτικών, μαθητές με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, συμπεριληπτική εκπαίδευση, ενταξιακή εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
9
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
118
Αριθμός σελίδων:
141
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Pantiska_Asteria_Master.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.