Ψηφιακός Μετασχηματισμός των Ελληνικών Επιχειρήσεων: Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίωσή τους

Διπλωματική Εργασία uoadl:3218405 85 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διοίκηση και Οικονομική των Τηλεπικοινωνιακών Δικτύων και Πληροφοριακών Συστημάτων
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-06-10
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Φιλίππογλου Αθανάσιος-Παρασκευάς
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αθανάσιος Δήμας, Δόκτωρ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ψηφιακός Μετασχηματισμός των Ελληνικών Επιχειρήσεων: Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίωσή τους
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ψηφιακός Μετασχηματισμός των Ελληνικών Επιχειρήσεων: Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίωσή τους
Περίληψη:
Τα τελευταία δύο χρόνια η ζωή των ανθρώπων σε παγκόσμιο επίπεδο άλλαξε σε πολλές πτυχές της καθημερινότητας τους, λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19. Οι πολίτες σε όλο τον κόσμο έπρεπε να προσαρμοστούν και να μάθουν να ζουν με τη νέα πραγματικότητα που έφερε η πανδημία. Ταυτόχρονα με τους πολίτες, οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να μεταμορφωθούν με διάφορους τρόπους, για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης. Πολλές επιχειρήσεις αντικατέστησαν τον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας τους με έναν πιο ψηφιακό, επηρεαζόμενες από την τεχνολογική εξέλιξη που επικρατεί. Το να αλλάξει μια επιχείρηση τον τρόπο λειτουργίας της δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πρέπει η εταιρία να γίνει πιο δημιουργική και καινοτόμα διαλέγοντας τρόπους και τεχνολογίες που ταιριάζουν καλύτερα στη φιλοσοφία και στρατηγική της εταιρίας. Ο COVID-19 ανάγκασε πολλές εταιρίες στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους πιο γρήγορα απ’ ότι υπολόγιζαν, για να μπορέσουν να επιβιώσουν.
Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των Ελληνικών Επιχειρήσεων: Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίωσή τους», πραγματεύεται το θέμα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού των ελληνικών επιχειρήσεων και την πρόοδο εφαρμογής του από αυτές. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ένα από τα σπουδαιότερα ζητήματα που απασχολούν τον κόσμο των επιχειρήσεων. Είναι ένα φαινόμενο που επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις τεχνολογικές εξελίξεις. Για να πετύχει ο ψηφιακός μετασχηματισμός μια εταιρίας πρέπει να συνδυαστούν οι προηγμένες τεχνολογίες με τη στρατηγική και τις ιδέες της εταιρίας.
Η εργασία αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια, στο πρώτο κεφάλαιο αναλύονται η έννοια και τα χαρακτηριστικά του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων, η αξία του, καθώς επίσης και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά του.
Το δεύτερο κεφάλαιο ασχολείται με τις τεχνολογίες και τα εργαλεία για την εφαρμογή του ψηφιακού μετασχηματισμού στις επιχειρήσεις. Μερικές από τις τεχνολογίες αυτές είναι το Internet of things, Big Data, Τεχνητή Νοημοσύνη κ.ά.
Το τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι έννοιες της ψηφιακής οικονομίας, ψηφιακής καινοτομίας και ψηφιακής ωριμότητας. Επίσης παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζει το όραμα, την ηγεσία, ακόμα και πως μπορεί να επηρεάσει τη στρατηγική της εταιρίας.
Στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζεται το επίπεδο του ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών επιχειρήσεων σύμφωνα με τον δείκτη DESI της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τον οποίο αξιολογείται η θέση που κατέχει η Ελλάδα στον ευρωπαϊκό ψηφιακό χάρτη. Τέλος, μέσω των στοιχείων του δείκτη DESI εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα και παρουσιάζονται προτάσεις πολιτικής προκειμένου να επιτευχθεί ψηφιακή σύγκλιση με τις άλλες χώρες της ΕΕ.
Το πέμπτο κεφάλαιο θα πραγματευθεί τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την εκπόνηση της εργασίας αυτής.
Εν κατακλείδι, ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ένα σημαντικό και αναγκαίο εργαλείο για τη λειτουργία και την ύπαρξη μιας επιχείρησης, που δεν πρέπει να αναβάλλεται η χρήση του. Μια επιχείρηση για να μπορέσει να διατηρήσει ή να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, να προσαρμόζεται στις προκλήσεις, ανακατευθύνοντας τη στρατηγική της και τους στόχους της, πρέπει να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού, προχωρώντας στην υλοποίηση του.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Ψηφιακές Τεχνολογίες, Ψηφιακή Ωριμότητα, Ευρωπαϊκός Δείκτης DESI, Ελληνικές Επιχειρήσεις, Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
6
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
104
Αριθμός σελίδων:
89
filippoglou_athanasios_ME1190002.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο