Κινηματογράφος της Παρατήρησης: η σχέση κινηματογραφιστή και κινηματογραφούμενου.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3218494 130 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-06-10
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Βούκενα Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γιώργος Κραββαρίτης - Επιστημονικός συνεργάτης, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κινηματογράφος της Παρατήρησης: η σχέση κινηματογραφιστή και κινηματογραφούμενου.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κινηματογράφος της Παρατήρησης: η σχέση κινηματογραφιστή και κινηματογραφούμενου
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται η εξέταση της σχέσης κινηματογραφιστή1 και
κινηματογραφούμενου ως ενός εκ των σημαντικών μεθοδολογικών εργαλείων στον
Κινηματογράφο της Παρατήρησης, ενός βαθιά και ουσιαστικά ανθρωποκεντρικού είδους
ντοκιμαντέρ με ποικίλες καταβολές. Εκκινώντας από το ερώτημα πώς προσεγγίζει κανείς
κινηματογραφικά έναν άνθρωπο και τον κόσμο του και πώς η σχέση που χτίζει ο
κινηματογραφιστής με τον κινηματογραφούμενο δύναται να μετατραπεί στην
κινηματογραφική ύλη της ταινίας, έγινε προσπάθεια να διερευνηθεί θεωρητικά η έννοια της
ενσώματης αντίληψης και της διυποκειμενικότητας εντός του φαινομενολογικού συστήματος
του Γάλλου φιλοσόφου Maurice Merleau-Ponty και η σύνδεσή της με τη μεθοδολογία του
Κινηματογράφου της Παρατήρησης. Συμπληρωματικά, η εργασία αποπειράται να διανοίξει
μεθοδολογικά και σε πρακτικό επίπεδο, μέσα από την κατάθεση του προσωπικού βιώματός
μου, ως ερασιτέχνιδας κινηματογραφίστριας, έναν ορίζοντα συσχέτισης με τον
κινηματογραφούμενο ως μια δυνατότητα και πιθανότητα προς την κατεύθυνση του
δημιουργικού άλματος που απαιτείται για την καλλιτεχνική δημιουργία· η αφοσίωση στη
διάπλαση του ενδιάμεσου κόσμου της διυποκειμενικότητας μεταξύ των εμπλεκομένων στην
κινηματογράφηση, η κοπιώδης ̶μεστή, ωστόσο, ψυχικής ικανοποίησης ̶ διεργασία της
ενεργού αντιληπτικής σύζευξης του κινηματογραφιστή με τον κινηματογραφούμενο
εγγράφεται, εν τέλει, με τρόπο ορατό ή αόρατο στο ίδιο το σώμα της ταινίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Σχέση κινηματογραφιστή και κινηματογραφούμενου, ενεργός σύζευξη, φαινομενολογία, Merleau-Ponty, ενσώματη αντίληψη, ενδιάμεσος κόσμος, διυποκειμενικότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
31
Αριθμός σελίδων:
61
ΒΟΥΚΕΝΑ, ΜΑΡΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ PDF.pdf (585 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο