Η ανάπτυξη της Ιστορικής Σκέψης σε ψηφιακό περιβάλλον για μαθητές της Ε΄τάξης Δημοτικού: Μια Μελέτη Περίπτωσης για το μάθημα της Ιστορίας με τη χρήση του Διαδραστικού Περιεχομένου της ψηφιακής πλατφόρμας E-class

Διπλωματική Εργασία uoadl:3220209 55 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-06-17
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Τεμελούδης Δημήτριος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χρήστος Κυτάγιας, Επίκουρος καθηγητής, Τομέας Διοικητικής Πληροφορικής & Επιστήμης των Αποφάσεων του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ανάπτυξη της Ιστορικής Σκέψης σε ψηφιακό περιβάλλον για μαθητές της Ε΄τάξης Δημοτικού: Μια Μελέτη Περίπτωσης για το μάθημα της Ιστορίας με τη χρήση του Διαδραστικού Περιεχομένου της ψηφιακής πλατφόρμας E-class
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ανάπτυξη της Ιστορικής Σκέψης σε ψηφιακό περιβάλλον για μαθητές της Ε΄τάξης Δημοτικού: Μια Μελέτη Περίπτωσης για το μάθημα της Ιστορίας με τη χρήση του Διαδραστικού Περιεχομένου της ψηφιακής πλατφόρμας E-class
Περίληψη:
Το μάθημα της Ιστορίας αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση η οποία έχει περάσει από πολλά στάδια και περιπέτειες σε διεθνές και εθνικό επίπεδο ώσπου να αποκτήσει τη σημερινή του μορφή. Στη σημερινή εποχή η διδασκαλία της Ιστορίας τοποθετείται μεταξύ δύο άκρων και αυτό οφείλεται στην αναταραχή που έχει δημιουργηθεί σε επιστημολογικό επίπεδο τις τελευταίες δεκαετίες σχετικά με τη στάση του ιστορικού απέναντι στο ιστορικό περιεχόμενο. Η πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς είναι πολύ μεγάλη και απαιτεί την υιοθέτηση μιας ισορροπημένης στάσης μεταξύ των απαιτήσεων που εκφράζονται από διάφορους φορείς εκπαίδευσης και της ανάγκης των μαθητών για αυξημένη και περισσότερο ενεργητική συμμετοχή στη διαδικασία του μαθήματος, καθώς το μάθημα αποτελεί πρόσφορο έδαφος για να μάθουν τα παιδιά να σκέπτονται κριτικά και να διαμορφώσουν την ιστορική τους συνείδηση. Τον τελευταίο καιρό έχει παρατηρηθεί ένα συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον επίσημων φορέων της εκπαίδευσης και μη για τη θέση του μαθήματος της Ιστορίας στο σύγχρονο, ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο δημιουργεί ευνοϊκές προϋποθέσεις για την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων και την αναμόρφωση του περιεχομένου του μαθήματος. Στο περιβάλλον αυτό οι διαδικασίες της διδασκαλίας και της μάθησης έχουν μετασχηματιστεί με την είσοδο των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε). Με την εκπόνηση της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας επιδιώχθηκε η κατάρτιση και παρουσίαση μιας σειράς μαθημάτων Ιστορίας Ε΄ Δημοτικού που είχαν υλοποιηθεί με ψηφιακά εργαλεία με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης των μαθητών που έλαβαν μέρος σε αυτά.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
μάθημα Ιστορίας Ε΄ Δημοτικού, ιστορική σκέψη, Τ.Π.Ε., ψηφιακή πλατφόρμα "E-class"
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
95
Αριθμός σελίδων:
140
Μεταπτυχιακή εργασία Δημήτρης Τεμελούδης.pdf (4 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο